اجتماعی

جزئیات شهادت سید رضی موسوی با ۳ موشک رژیم صهیونیستی

رکنا: سفیر جمهوری اسلامی ایران درسوریه جزییات تازه‌ای از نحوه شهادت «سید رضی موسوی» ارایه داد وتاکید کرد بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی ۱۹۶۱ و۱۹۷۳ این حمله جنایت از سوی رژیم صهیونیستی بوده است.حسین اکبری سفیر کشورمان در سوریه ضمن اشاره به نحوه شهادت سید رضی موسوی گفت: امروز ساعت ۲ ایشان در سفارت بودند و در محل دفتر کارشان حضور داشتند و سپس در بعد از ظهر به محل اقامت و منزلشان در محله زینبیه رفتند. با توجه به اینکه همسر این شهید معلم هستند در آن ساعت در منزل حضور نداشتند و در ساعت ۴:۲۰ بعد از ظهر، منزل ایشان ظاهراً با سه موشک رژیم صهیونیستی هدف قرار می‌گیرد و ساختمان تخریب می‌شود پیکر این شهید به حیاط پرتاب می‌شود.
وی در ادامه به سوابق شهید موسوی اشاره کرد و گفت: ایشان دیپلمات و رایزن دوم در سفارت بودند که گذرنامه دیپلماتیک و اقامت دیپلماتیک در اینجا داشتند و در واقع بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی ۱۹۶۱ و کنوانسیون ۱۹۷۳ این حمله به عنوان جنایت از سوی رژیم صهیونیستی انجام شده است.
اکبری افزود: صهیونیست‌ها ضمن اینکه این جنایت را مرتکب شدند به حوزه امنیت کشور سوریه نیز تعدی کردند زیرا که تأمین امنیت دیپلمات‌ها به عهده کشور میزبان است.
سفیر ایران در سوریه در پایان تصریح کرد: ایشان در مدت زمان حضورشان در سوریه فعالیت مستشاری داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا