ورزشی

مروری بر مدت زمان فعالیت سرمربیان خارجی در پرسپولیس / برانکو در صدر

در تاریخ پرسپولیس، ۱۴ سرمربی خارجی در لیگ ایران هدایت این تیم را بر عهده داشته اند که در بین آن ها آلن راجرز، استانکو و برانکو تنها خارجی هایی بوده اند که در این تیم عملکردی موفق داشته و قهرمان مسابقات لیگ شده اند.پرسپولیس با شکست برابر تیم آلومینیوم اراک، صاحب بیلان عملکرد زیر ۲ در مسابقات لیگ برتر شد. آن ها ۳۰ امتیاز در ۱۶ بازی خود به دست آورده اند.
به گزارش طرفداری، پرسپولیس که رکورددار کسب امتیاز در ۹ سال اخیر فوتبال ایران است، امیدوار بود تا با کسب برد برابر آلومینیوم اراک، صاحب ۳۳ امتیاز شده از مرز ۲ امتیاز به ازای هر بازی بالاتر برود.
اما سرمربی این تیم اوسمار، در اولین گام سرمربیگری خود در فوتبال ایران بازنده شد و آماری بد در بین مربیان خارجی تاریخ پرسپولیس به ثبت رساند.
در تاریخ پرسپولیس، ۱۴ سرمربی خارجی در لیگ ایران هدایت این تیم را بر عهده داشته اند که در بین آن ها آلن راجرز، استانکو و برانکو تنها خارجی هایی بوده اند که در این تیم عملکردی موفق داشته و قهرمان مسابقات لیگ شده اند. اوسمار بعد از کالدرون، دومین سرمربی غیر اروپایی پرسپولیس در بین خارجی ها بوده است. مدت فعالیت این مربیان خارجی در پرسپولیس را با هم مرور می کنیم:

۱. آلن راجرز ۳ سال و ۲۳ روز
۲. ایوان کونوف ۱۱ ماه
۳. ولادیسلاو بگوویچ یک ماه
۴. یورگن گده سه ماه
۵. استانکو پوکله پوویچ یک سال و نیم
۶. ایوان متکوویچ ۹ ماه
۷. وینگو بگوویچ ۱۱ ماه
۸. راینر زوبل ۹ ماه
۹. آری هان ۲ ماه و نیم
۱۰. مصطفی دنیزلی ۱۵ ماه در ۲ دوره
۱۱. نلو وینگادا ۴ ماه
۱۲. مانوئل ژوزه ۵ ماه
۱۳. برانکو ایوانکوویچ ۴ سال و ۲ ماه
۱۴. گابریل کالدرون ۶ ماه
۱۵. اوسمار لوس ویرا ؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا