ورزشی

نگرانی جدید مانچینی: عربستان گلر ندارد!

مصدومیت راغد النجار، مانچینی را در فاصله یک ماه مانده به دور سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ نگران کرده است.به گزارش “ورزش سه”، با گذشت حدود دو هفته از حذف تیم ملی عربستان از جام ملت‌های آسیا، نشانه‌هایی از بحران در این تیم ظاهر شده و کمبود گزینه‌های دروازه‌بانی این تیم پیش از رویارویی با تاجیکستان، در مرحله دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و ۲۰۲۷ برای روبرتو مانچینی چالشی جدید ایجاد کرده است.
دو تقابل با تاجیکستان آغاز بازی‌های رسمی سبزپوشان عربستان پس از حذف از مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل تیم ملی کره جنوبی خواهد بود اما این مسابقات در شرایطی برگزار خواهد شد که العویس، دروازه‌بان اصلی مانچینی، از دسامبر گذشته که به دلیل مصدومیت کمرش تحت عمل جراحی قرار گرفت، هنوز به میادین بازنگشته است.
محمد العویس تا ماه آینده به تمرینات گروهی بازنخواهد گشت و از طرفی راغد النجار، دروازه‌بان تیم النصر نیز در مسابقات لیگ حرفه‌ای عربستان، دچار مصدومیت عضلانی شد و بازی هفته بیستم تیمش مقابل الفتح را از دست داد. راغد بین دو تا سه هفته از ترکیب تیمش دور خواهد بود و در صورت بالا بودن میزان مصدومیت ممکن است مدت غیبت او به ۶ هفته نیز برسد که همین موضوع او را از گزینه‌های مانچینی در دیدار با تاجیکستان دور می‌کند.
مانچینی ایتالیایی پس از مصدومیت العویس در نوامبر گذشته مجبور شد بازیکنان جدیدی را در خط دروازه تیمش امتحان کند. او قبل از شروع مسابقات جام ملت‌های آسیا نواف العقیدی، راغد النجار، احمد الکسار و محمد الربیعی را به اردو دعوت کرد که العقیدی اردو را ترک کرد و پس از آن هم با حکم فدراسیون فوتبال عربستان به مدت ۵ ماه محروم شد.
مانچینی سپس قبل از شروع مسابقات محمد الربیعی را به اردوی عربستان بازگرداند که البته او در هیچکدام از مسابقات قاره‌ای شرکت نکرد و احمد الکسار در ۳ بازی و النجار در یک مسابقه به میدان رفتند. سرمربی ایتالیایی عربستان البته در این مدت یک‌بار هم حامد یوسف ۱۹ ساله را به اردو دعوت کرد که البته او در لیست نهایی عربستان قرار نگرفت.
پس از پایان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، احمد الکسار از تیم الفیحا به تیم القادسیه رفت و نیمکت‌نشین جوئل روبلس اسپانیایی شد. او البته زمانی که در الفیحا بود نیز نیمکت‌نشین ولادیمیر استوکویچ صربستانی بود و در تعداد کمی از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و لیگ عربستان به میدان رفت.
به طور کلی تیم‌های لیگ عربستان به دروازه‌بان خارجی تکیه می‌کنند و همین موضوع تبدیل به چالشی جدی برای سرمربی تیم ملی این کشور شده است.
عربستان در شرایطی در تاریخ ۲۱ و ۲۶ به مصاف تاجیکستان خواهد رفت که این تیم در آخرین دوره جام ملت‌های آسیا توانایی‌های خود را به نمایش گذاشت و تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. انتظار می‌رود این لیست عربستان تا ۱۵ مارس اعلام شود و باید دید مانچینی چه تصمیمی در خصوص دروازه‌بان خواهد گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا