هنر و فرهنگ

۳۰هزار فلسطینی شهید شدند، اعتراض‌ها در حد برگزاری جلسه است!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از شرکت در اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای همکاری‌های اسلامی برای غزه تاکید کرد: صورت خوشی ندارد که در قلبِ جهان اسلام، ۳۰ هزار فلسطینی کشته شوند و واکنش‌ها در حد برگزاری جلسات و ابراز هم‌دردی باشد.به گزارش ایسنا،‌ محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به اجلاس فوق‌العاده وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی به میزبانی ترکیه، گفت: تقریبا نزدیک به ۳۰ وزیر در این اجلاس شرکت کرده بودند و سایر کشورها هم حضوری قوی در این اجلاس داشتند.
او با اشاره به اینکه فضای کار جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس، ترغیب کشورهای عضو سازمان به اتخاذ مواضع عملی در موضوع بحران غزه بود، اظهار کرد: بیش از ۱۲۰ روز از آغاز جنایت در غزه می‌گذرد و ما شاهد یک نوع انفعال عملی هستیم. صورت خوشی ندارد که در قلبِ جهان اسلام، ۳۰ هزار فلسطینی شامل کودک و زن بیگناه کشته شوند و واکنش‌ها در حد برگزاری جلسات و ابراز هم‌دردی باشد.
وزیر فرهنگ با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی باید تاوان این جنایت‌های خود را در عرصه بین‌المللی بدهد، بیان کرد: حداقلِ این تاوان قطع کامل مناسبات سیاسی و اقتصادی و استفاده از همه اهرم‌های فشار بین‌المللی برای انزوای این رژیم جنایتکار است.
وی با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین، گفت: مجامع جهانی در کمترین فاصله از همه ابزارهای جهانی استفاده کردند و بحث ممنوعیت حضور روس‌ها در مسابقات جام‌جهانی، مسابقات المپیک و سایر عرصه‌ها را مطرح کردند تا این گروه در انزوا قرار گیرند؛ آن وقت یک چنین اتفاق وحشتناک و مستمری در غزه در جریان است اما حتی جهان اسلام واکنش مناسبی را از خود بروز نداده است.
اسماعیلی ادامه داد: مردم کشورهای اسلامی با نگرانی در حال دنبال کردن تحولات بوده و از این انفعال، ناراحت و نگران هستند. امیدواریم این اجلاس بتواند گام مهمی برای یک حرکت قوی در حوزه اطلاع‌رسانی در زمینه جنایاتی باشد که در غزه درحال وقوع است. همچنین امیدوارم یک حرکت جمعی جدید برای هم‌افزایی خبری و رسانه‌ای در این زمینه اتفاق بیفتند.
وی افزود: دیدارهای دو جانبه‌ای هم با سایر وزاری فرهنگ داشتم که همگی با همین نگاه انجام شده است تا فضای مطالبه‌گری شکل گیرد. امیدواریم باز هم تحرکات دیپلماسی فرهنگی بیشتر شود.
به گفته وی جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای هرگونه میزبانی برای اجلاس‌های بعدی در این خصوص و همچنین انجام اقدامات تحول‌آفرین در موضوع غزه اعلام کرده است.
وزیر فرهنگ همچنین تاکید کرد: سانسور رسمی رسانه‌های غربی درمورد نسل‌کشی فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی، نشان دهنده انعکاس وارونه اتفاقات و تحریف واقعیت‌ها است که با مسخِ مخاطب در واقع تبلیغ به نفع صهیونیست‌ها را به دنبال دارد.
وی افزود: اجازه ورود خبرنگاران به غزه صرفا در قالب گروه‌های نظامی صهیونیستی و الزام ایشان به در اختیار گذاشتن تمام تصاویر ضبط شده و گزارشات تهیه شده قبل از انتشار به ارتش اسرائیل برای بررسی آنها، همگی نمایانگر سوء استفاده از رسانه‌های جمعی در بیان حقایق است.
اسماعیلی در پایان تاکید کرد: بر اساس موازین حقوق بین‌الملل به‌ویژه حقوق بشر و حقوق بین‌الملل بشردوستانه، هدف قراردادن عمدی روزنامه‌نگاران، تجهیزات فنی و دفاتر کار آنها غیر قانونی است. اشاره‌ای گذرا به آمار شهدای روزنامه‌نگار فلسطینی می‌تواند پوشالی بودن تبلیغات رسانه‌ها و دولتمردان غربی به‌ویژه آمریکا را در وصف دولت غصب صهیونیستی نشان دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا