اخبار یکاقتصادی

اثر دیپلماسی ارزی بانک مرکزی در آزادسازی منابع مسدودی

یکی از اقدامات مثبت بانک مرکزی دیپلماسی فعال برای آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان نزد کشور‌های مختلف بود.

به گزارش بانک برتر به نقل از ایبنا، رحیم زارع؛ عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: یکی از اقدامات مثبت و موثر بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ رایزنی و دیپلماسی فعال  برای آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان بود.


وی افزود: در همین رابطه رئیس کل بانک مرکزی سفرهایی را به کشورهای مختلف داشت و با رایزنی‌هایی شاهد آزادسازی بخش قابل توجهی از دارایی‌های بلوکه شده کشورمان بودیم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده و وصول مطالبات نفتی باعث شده تا امروز در حوزه ذخایر ارزی شرایط مطلوبی را نسبت به گذشته داشته باشیم.

زارع خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت ذخایر ارزی کشور در کنار مدیریت بازار ارز توسط بانک مرکزی باعث شده تا ما با وجود تحولات متعدد منطقه‌ای، شاهد نوسانات کمتری نسبت به گذشته باشیم.

وی افزود: مدیریت بانک مرکزی باعث شد تا نوسانات بازار ارز به حداقل برسد و این نوسانات حداقلی تاثیر خود را بر بازارهای دیگر نیز در ادامه کار داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در سایه این عملکرد موفق، زمینه برای سرمایه‌گذاری بیشتر نیز فراهم می‌شود. سرمایه‌گذاران در سایه ثبات و آرامش بازار ارز می‌توانند با سرمایه‌گذاری به بخش تولید و اشتغال کمک کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا