طلا و ارزمهم ترین اخبار

روند نرخ ارز کاهشی است/ تورم در مسیر نزولی

کارشناس اقتصادی گفت: نرخ ارز در کوتاه مدت به دلیل بهبود شرایط سیاسی و در بلندمدت به دلیل کاهش تورم روند کاهشی خواهد داشت.

به گزارش بانک برتر به نقل از ایبنا، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا اظهار کرد: در زمان حمله موشکی ایران به اسرائیل گمانه‌زنی‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده بود که روند نرخ ارز افزایشی خواهد بود و برای نرخ دلار قیمت‌های مختلفی در نظر می‌گرفتند که از دلار آزاد ۷۵ هزار تومانی شروع می‌شد و تا ۱۰۰ هزار تومان هم می‌رسید.

وی اضافه کرد: اما آنچه محقق شد این بود که نرخ ارز در بازار غیر رسمی تا کانال ۶۷ هزار تومان رشد کرد و پس از آن تا کانال ۶۰ هزار تومان سقوط کرد و هم اکنون در به کانال ۵۷ هزار تومان کاهش یافته است.

خدابنده با بیان اینکه رشد نرخ ارز در آن زمان به دلیل تشدید هیجانات ناشی از التهاب‌های سیاسی بود، تاکید کرد: پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل که قدرت ایران را به جهانیان نشان داد، به مرور آرامش در شرایط سیاستی کشور ایجاد شد و هیجانات خرید ارز هم کاهش یافت، در نتیجه نرخ ارز روند کاهنده را طی و تا کانال ۵۷ هزار تومان افت کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: در بلند مدت نرخ ارز را شرایط اقتصادی کشور مشخص خواهد کرد، چرا که اگر تورم با سرعت بیشتری افزایش یابد، به تبع آن نرخ ارز نیز افزایش خواهد یافت و اگر تورم کنترل شود که آمار‌های اقتصادی حاکی از روند کاهش تورم است؛ در نتیجه بازار ارز نیز کنترل پذیر خواهد شد؛ اما در کوتاه مدت روند نرخ ارز به دلایل بهبود شرایط سیاسی روند کاهشی خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا