اخبار یکجهان

روسیه و مالی بزرگترین نیروگاه خورشیدی را می‌سازند

روسیه و مالی شروع به ساخت بزرگترین ایستگاه انرژی خورشیدی در غرب آفریقا به مساحت ۳۱۴ هکتار کردند.

به گزارش بانک برتر به نقل از ایبنا، بنتو کامارا، وزیر انرژی مالی، اعلام کرد که مقامات کشورش و دولت روسیه ساخت بزرگترین ایستگاه انرژی خورشیدی در غرب آفریقا را آغاز کرده اند.

در مارس گذشته، در مجمع بین‌المللی اتم اکسپو ۲۰۲۴، روسیه و مالی نقشه راه را برای برقراری گفت‌وگو در زمینه انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز امضا کردند. این سند توسط رئیس شرکت روسی روس اتم، الکسی لیخاچف، و وزیر انرژی و منابع آب مالی، پینتو کامارا، امضا شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از وزیر انرژی مالی گفت: اولین نیروگاه (از نظر اندازه) در این کشور، کمبود برق را که مالی از آن رنج می‌برد، کاهش خواهد داد.

به نوبه خود، گریگوری نظروف، مدیر کل نوفایند، یکی از شرکت‌های تابعه روس اتم، اشاره کرد که انتظار می‌رود تولید برق در مالی به لطف ساخت نیروگاه ۱۰ درصد افزایش یابد.

قابل ذکر است که ایستگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۰۰ مگاوات مساحتی بالغ بر ۳۱۴ هکتار در شهر سنانکوروبی در جنوب غربی مالی نزدیک پایتخت باماکو را پوشش می‌دهد.

نظروف گفت: ساخت این ایستگاه که ۲۰۰ میلیون یورو هزینه دارد، یک سال طول می‌کشد و این نیروگاه خورشیدی به گونه‌ای طراحی شده است که به مدت ۲۰ سال به طور پایدار کار کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا