اخبار یکاقتصاد

جنگ غزه کیف پول رژیم صهیونیستی را خالی کرد

موسسات مالی صهیونیستی با افزایش سرمایه‌گذاری در بازار‌های خارجی تمایل دارند سرمایه‌گذاری‌های خود را از بازار داخلی خارج کنند.

به گزارش بانک برتر به نقل از ایبنا، بر اساس گزارش روزنامه گلوبس، دارایی‌های خارجی حدود ۴۲ درصد از سرمایه‌گذاری این مؤسسات را در پایان مارس گذشته تشکیل می‌داد که نشان دهنده افزایش ۳ درصدی از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در اکتبر سال گذشته است.

این افزایش سرمایه گذاری خارجی نشان دهنده یک تغییر استراتژیک است، زیرا این مؤسسات در حال حاضر حدود ۳۰۰ میلیارد دلار در خارج از کشور سرمایه گذاری می‌کنند.

به نوشته این روزنامه، آلتشولر ساهام – بزرگترین شرکت سرمایه گذاری اسرائیلی در صندوق‌های پس انداز – مالکیت مشتریان خود از سهام رژیم صهیونیستی را از ۲۰ درصد سهام به تنها ۱۰ درصد کاهش داد که جنجال بزرگی را در بازار مالی به راه انداخت.

این شرکت معتقد است که تغییر جهت از بازار رژیم صهیونیستی تا حدودی به دلیل عملکرد ضعیف بورس تل آویو در مقایسه با همتایان جهانی آن است که با جنگ غزه و ناآرامی‌های سیاسی و اجتماعی در رژیم صهیونیستی تشدید شد.

نقدینگی در بورس اسراییل در حال کاهش است، زیرا تعداد نسبتا کمی سهام را برای معامله ارائه می‌دهد که باعث افزایش روند به سمت بازار‌های خارجی می‌شود.

الکس زابیکزینسکی، اقتصاددان ارشد در صندوق سرمایه گذاری میتاو داش، به یک تغییر عمده در چشم انداز سرمایه گذاری از زمانی که دولت اسرائیل شروع به توسعه برنامه اصلاحات قضایی خود کرد، اشاره می‌کند.

به گزارش گلوبس، موسسات مالی اسرائیل دارایی‌های خود در اوراق بهادار محلی را حدود ۱۰ میلیارد دلار کاهش دادند.

میزان نگهداری صندوق‌های پس‌انداز و صندوق‌های آموزش پیشرفته در دارایی‌های خارجی به ۵۱.۹ درصد افزایش یافت که این رقم در قبل از جنگ ۴۷.۷ درصد و در پایان سال ۴۱ درصد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا