اخبار یکجهان

پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصادی چین

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی چین را تغییر داد.

به گزارش بانک برتر به نقل از ایبنا، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود را از رشد اقتصادی چین در سال جاری را به پنج درصد افزایش داده است.

این تعدیل به دنبال نتایج قوی اقتصادی در سه ماهه اول و اقدامات سیاستی جدید است. صندوق بین‌المللی پول برای چین در سال ۲۰۲۵، نرخ رشد ۴.۵ درصدی را پیش‌بینی کرد که این رقم از ۴.۱ درصد برآورد پیشین آن افزایش یافته است.

صندوق بین‌المللی پول علیرغم چشم‌انداز ارتقاء یافته، از چین خواست تمرکز خود را از سیاست‌های صنعتی به تقویت مصرف داخلی تغییر دهد.

این صندوق اعلام کرد که اهداف تولید ناخالص داخلی ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ خود را ۰.۴ درصد افزایش داده است، اما هشدار داد که رشد چین تا سال ۲۰۲۹ به ۳.۳ درصد به دلیل پیری جمعیت و رشد کندتر بهره‌وری کاهش می‌یابد.

این وام‌دهنده جهانی طی بیانیه‌ای در پایان ارزیابی سالانه خود از دومین اقتصاد بزرگ جهان برای سال ۲۰۲۴ گفت: «پیش‌بینی می‌شود که رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۴ روی پنج درصد انعطاف‌پذیر باقی بماند و در سال ۲۰۲۵ به ۴.۵ درصد کاهش یابد».

اقتصاد چین در سه ماهه اول با سرعت ۵.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرد که به راحتی بالاتر از پیش‌بینی تحلیلگران برای رشد ۴.۶ درصدی در نظرسنجی رویترز و بیشتر از رشد ۵.۲ درصدی در سه ماهه قبل بود.

به نقل از بیزنس، مجموعه‌ای از شاخص‌های اقتصادی اخیر در ماه آوریل ازجمله تولید کارخانه، تجارت و قیمت مصرف‌کننده نشان می‌دهد که اقتصاد ۱۸.۶ تریلیون دلاری با موفقیت برخی از خطرات نزولی کوتاه مدت را پشت سر گذاشته است، اما ناظران چینی می‌گویند که هیئت منصفه هنوز پایداری این جهش را بررسی می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا