اخبار یکتجارت

مدیریت بازار ارز دستاورد بزرگ دولت سیزدهم بود/ نتایج پربار دیپلماسی فعال بانک مرکزی

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز گفت: کنترل و مدیریت بازار ارز با وجود تنش‌های منطقه‌ای از بهترین اقدامات دولت سیزدهم بود.

به گزارش بانک برتر به نقل از ایبنا، رئیس کمیته ارزی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به شهادت سید ابراهیم رئیسی؛ رئیس‌جمهور مردمی و هیئت همراه گفت: این اتفاق تلخ زمانی رخ داد که دولت سیزدهم از دو سه سال گذشته اقدامات متعدد زیرساختی را در بخش‌های مختلف اقتصادی تدوین و عملیاتی کرده بود که مطمئنا در سال ۱۴۰۴ ثمرات آن را بیشتر خواهیم دید. در این میان برخی تغییر و تحولات از جمله نوسانات بازار ارز نیز هزینه‌هایی برای دولت و مردم داشت که خوشبختانه از سوی دولت و بانک مرکزی به خوبی مدیریت شد.

وی به ثبات و آرامش بازار ارز با وجود فراز و فرود‌های سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: یکی از نکات قابل توجه در بحث کنترل و مدیریت بازار ارز، ایجاد ثبات و آرامش طولانی مدت در بازار بود که دولت و بانک مرکزی بسیار موفق‌تر از دوره‌های قبل در این خصوص عمل کردند.

این فعال اقتصادی یادآور شد: فراموش نکنیم ثبات بازار ارز در حالی عملی شد که ما انواع و اقسام اتفاقات و تنش‌های منطقه‌ای و داخلی را تجربه کردیم. به همین دلیل می‌توان مدیریت بازار ارز در دولت شهید آیت الله رئیسی را بسیار عالی خواند. فقط امیدوارم این روند در ماه‌های آتی نیز به همین روال تداوم داشته باشد و اتفاق خاصی در بازار ارز رخ ندهد.

رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق تبریز همچنین در خصوص دیپلماسی ارزی دولت سیزدهم اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم و سازنده دولت سیزدهم در این بخش، امضای تفاهمنامه‌ها و توافقات متعدد با کشور‌های همسایه و منطقه بود که در چارچوب روند دیپلماسی ارزی و اقتصادی حاصل شد. مطمئنا نتایج سفر‌های رئیس کل بانک مرکزی به کشور‌های مختلف نیز بسیار پربار و مثبت بود. توافقات و زیرساخت‌های مختلفی در این خصوص تدوین شده که قرار است تا سال آینده نهایی و اجرایی شود.

حسینی با تاکید بر هموارسازی مسیر برگشت ارز صادرات در روند توسعه تجارت گفت: معتقدم برای رشد و ارتقای توسعه تجارت نیاز به تسهیل روال بازگشت ارز داریم که خوشبختانه دولت سیزدهم گام‌های مثبتی در این خصوص برداشت، اما هر چه زودتر باید به مرحله اجرا در آید. به عنوان یکی فعالان اقتصادی باید به این نکته اشاره کنم که بخش خصوصی هیچ مخالفتی با برگشت ارز ندارد، فقط روش آن باید کمی تغییر کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا