اخبار یکسیاسی

اقدامات بموقع بازارساز بعد از شهادت رئیس جمهور، بازار ارز را آرام نگه داشت

رحیم زارع نماینده مجلس از اقدامات به موقع بازارساز در کنترل قیمت دلار خبر داد.

به گزارش بانک برتر به نقل از ایبنا، رحیم زارع نماینده مجلس از اقدامات به موقع بازارساز در کنترل قیمت دلار گفت و افزود: پیش از اعلام سانحه بالگرد رئیس جمهور، نرخ دلار در بازار غیررسمی ارز تا ۵۶ هزار تومان افت کرده بود، اما به محض اعلام خبر حادثه در کانال‌های تلگرامی قیمت دلار روند صعودی به خود گرفت و مجددا به کانال بالای ۶۰ هزار تومان بازگشت، اما با اقدامات مؤثر بانک مرکزی روند افزایشی قیمت ارز، روز پس از حادثه متوقف شد و شاهد افت قیمت‌ها در بازار بودیم.

زارع بیان داشت: با توجه به کاهش نرخ رشد پایه پولی، امید داریم بانک مرکزی بتواند با تداوم این روند شرایط کاهش تورم را فراهم کند، چرا که نرخ رشد نقدینگی نیز به پایین‌ترین سطح پنج سال اخیر رسیده است. تحلیل من این است که کاهش رشد پایه پولی در کنار کاهش رشد نقدینگی می‌تواند به کاهش تورم منجر شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بانک مرکزی میزان رشد ماهانه ترازنامه هر بانک را مشخص کرده و آن‌ها را به‌صورت مستمر پایش می‌کند. در واقع با این کار توانست سرعت رشد نقدینگی را تا حد زیادی کنترل کند.

زارع با بیان اینکه انتظار می‌رود تورم کشور در ماه‌های آینده روند کاهشی داشته باشد، یادآور شد: آمار‌های رشد نقدینگی و رشد پایه پولی نشان می‌دهد همه چیز تحت کنترل بانک مرکزی است و این یعنی می‌توان به کاهش تورم نیز امیداور بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا