اخبار یکاقتصادی

۴۷ همت نهاده مدت دار در سامانه بازارگاه عرضه شده است

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور از ورود کشتی‌های نهاده‌های دامی در سال جاری خبر داد.

به گزارش بانک برتر به نقل از ایبنا، حسین شیرزاد گفت: در راستای استمرار تولید، حمایت از تولید کنندگان، تنظیم بازار و تامین پایدار وکافی نهاد ه‌های دامی، جلوگیری از التهاب احتمالی بازارو افزایش بی رویه قیمت کالا‌های نهایی (گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ خوراکی) و جبران کسری بازار نهاده‌ها از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون مقدار ۱ میلیون و ۸۳۵ هزار تن ذرت دامی،۱ میلیون و۱۷۹ هزارتن جو دامی و ۱۲۲ هزار تن کنجاله سویا بصورت مدت دار در سامانه بازارگاه توسط شرکت پشتیبانی امور دام عرضه گردیده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور اظهارداشت: از این میزان ۱ میلیون و ۵۱۴ هزار تن ذرت،۹۲۷ هزار تن جو و ۱۰۲ هزار تن کنجاله سویا در سامانه بازار گاه از سوی تولید کنندگان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی نهاده‌های مدت دار عرضه شده بیش از ۴۷ همت است تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۰ همت از این میزان وصول و مابقی نیز در سررسید وصول خواهد شد.

شیرزاد افزود: کل مطالبات سر رسید شده وصول نشده کمتر از یک درصد از حجم کل مطالبات بابت توزیع نهاده‌های مدت دار می‌باشد.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: این امر موجب آرامش در بازار نهاده‌های دامی، افزایش تولید و تثبیت قیمت‌ها در بازار محصولات پروتئینی شده است.

وی ادامه داد: در سالجاری سه کشتی به میزان ۱۷۴ هزار تن کنجاله سویا در مسیر حمل و ۲ کشتی دیگر به میزان ۱۲۵ هزار تن کنجاله سویا در مرحله بارگیری از کشور مبداء می‌باشد، همچنین ۶ کشتی نیز به میزان ۳۶۸ هزار تن در انتظار تخلیه و ۳ کشتی دیگر نیز حامل کنجاله سویا در بندر امام خمینی (ره) به میزان ۱۹۳ هزار تن در حال تخلیه و بار گیری می‌شود.

شیرزاد افزود: چهار کشتی به میزان ۲۸۶ هزار تن ذرت دامی در بندر امام (ره) در انتظار تخلیه و ۶ کشتی به میزان ۲۹۳ هزار تن در بندر مذکور در حال بارگیری به استان‌های کشور می‌باشند. همچنین ۵۵ هزار تن ذرت دامی در بنادر شمالی در حال بارگیری و حمل به استان‌های کشور و ۱ کشتی به میزان ۷۳ هزار تن در بندر شهید بهشتی چابهار در حال حمل به سایر استان‌ها است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا