مهم ترین اخبارنفت و انرژی

قیمت جهانی نفت امروز ۸۱ دلار و ۱ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۲ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۱ سنت رسید.

به گزارش بانک برتر به نقل از ایبنا، قیمت نفت در شرایطی در روز دوشنبه بدون تغییر باقی مانده که سرمایه‌گذاران در حال بررسی تصمیم ائتلاف اوپک پلاس برای تمدید کاهش تولید در ۲۰۲۵ هستند.

 

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۲ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۶ سنت معادل ۰.۰۸ درصد کاهش، ۷۶ دلار و ۹۳ سنت معامله می‌شود.

 

نفت برنت و نفت آمریکا به ترتیب ۰.۶ و ۱ درصد طی یک هفته گذشته کاهش قیمت داشتند.

 

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس در حال حاضر یک کاهش تولید ۵.۸۶ میلیون بشکه‌ای را اجرایی می‌کنند که حدود ۵.۷ درصد از تقاضای جهانی را تشکیل می‌دهند.

 

این رقم شامل ۳.۶۶ میلیون بشکه در روز کاهش تولیدی می‌شود که تا پایان ۲۰۲۴ ادامه دارد و همچنین کاهش تولید داوطلبانه ۲.۲ میلیون بشکه‌ای بعضی از اعضا که تا ژوئن ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.

 

این ائتلاف در روز یکشنبه تصمیم گرفت ۳.۶۶ میلیون بشکه در روز کاهش تولید خود را تا پایان ۲۰۲۵ ادامه دهد. ۲.۲ میلیون بشکه در روز کاهش تولید داوطلبان هم تا پایان سپتامبر ۲۰۲۴ تمدید شده است.

 

تحلیلگران عقیده دارند سرمایه‌گذاران برای محاسبه این کاهش تولید و بررسی این تصمیم احتیاج به زمان دارند.

 

تحلیلگران بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس می‌گویند این اجلاس علیرغم تمدید کاهش تولید، نتیجه مثبتی نداشته، چون ۸ عضو این ائتلاف قبلا اعلام کرده بودند کاهش تولید داوطلبانه ۲.۲ میلیون بشکه‌ای خود را به تدریج از اکتبر ۲۰۲۴ تا سپتامبر ۲۰۲۵ کنار می‌گذارند.

 

در خاورمیانه، میانجی‌های جنگ غزه از رژیم صهیونیستی و حماس خواسته‌اند قرارداد آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها را امضا کنند. اما رژیم صهیونیستی اعلام کرده تا زمانی که حماس در قدرت است هیچ پایان رسمی برای این جنگ وجود ندارد. این رژیم همچنین اعلام کرد در حال بررسی یک دولت جایگزین برای حماس است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا