طلا و ارزمهم ترین اخبار

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۳/۱۴

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۸ درصد کاهش به ۲۳۲۳ دلار و ۱۰ سنت رسید.

به گزارش بانک برتر به نقل از ایبنا، قیمت طلا در شرایطی در روز دوشنبه تغییر چندانی نداشته که تاجران منتظر اطلاعات اقتصادی بیشتر آمریکا هستند. طبق جدیدترین اطلاعات، تورم در این کشور تثبیت شده و امید به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی را بالا برده است.

 

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۸ درصد کاهش به ۲۳۲۳ دلار و ۱۰ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۰۹ درصدی به ۲۳۴۳ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

 

تحلیلگران عقیده دارند عامل موثر بر قیمت طلا در کوتاه‌مدت اطلاعات اشتغال آمریکاست که اگر حاکی از رشد ضعیف اشتغال در این کشور باشد، به نفع طلا خواهد بود.

 

سرمایه‌گذاران منتظر انتشار شاخص مدیران خرید موسسه مدیریت عرضه آمریکا هستند که قرار است امروز منتشر شود، و همچنین گزارش وضعیت اشتغال و اطلاعات مربوط به لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی که در روز جمعه منتشر خواهد شد و نشانگر سلامت اقتصاد آمریکاست.

 

به نظر می‌رسد پایین‌تر از حد انتظار بودن شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی تا حدی از قیمت طلا حمایت کرده، چون می‌تواند نشانه‌ای از کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی باشد.

 

اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز جمعه نشان داد تورم در این کشور در ماه آوریل تثبیت شده، بدین ترتیب احتمال افزایش کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر بالا رفته است. تاجران حالا حدود ۵۴ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره در ماه سپتامبر کاهش یابد، این رقم قبل از این گزارش برابر با ۴۹ درصد بود.

 

درست است که همواره از طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود، اما افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را کاهش می‌دهد.

 

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۱۰ درصد کاهش به ۳۰ دلار و ۴۱ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۰۳ درصدی، ۱۰۳۸ دلار و ۱۲ سنت معامله می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا