اخبار یکاقتصادی

املاک تملیکی در دولت شهید رئیسی به اندازه ۳۰ سال گذشته به فروش رفت

معاون امور حقوقی و فروش اموال غیرمنقول گفت: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اموال غیرمنقول در سال گذشته به فروش رفت.

به گزارش بانک برتر به نقل از ایبنا، علیرضا نور نژاد اظهار داشت: از اواخر سال ۱۴۰۰ با روی کار آمدن دولت سیزدهم، اقدامات جدیدی در حوزه فروش اموال منقول صورت گرفت به گونه‌ای که هر ماه یک مزایده به صورت الکترونیک در ستاد الکترونیکی دولت برگزار می‌شود.

معاون سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: برگزاری مزایده‌ها در فضایی شفاف و برای تسهیل در دسترسی عموم مردم منجر به افزایش رقابت‌پذیری و استقبال شرکت کنندگان شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اموال غیرمنقول به فروش رفت، گفت: کل اموال غیرمنقول از بدو تاسیس این سازمان در سال‌های (۱۳۷۰ تا ۱۴۰۰) این مقدار بود.

نور نژاد بیان کرد: همچنین در سال گذشته، در حوزه تملک و تملیک حدود ۱۸۰ هزار متر مربع سند به نام دولت زده شد که این کار نیز بی‌سابقه و ارزشمند بود.

وی با اشاره به برگزاری مزایده املاک مفسدان اقتصادی، افزود: املاکی که در اختیار سازمان اموال تملیکی است به صورت وثیقه‌ای و مصادره‌ای است که بیشترین حجم آن املاک وثیقه است که از نظر مالی ارزش بالایی ندارد.

معاون سازمان فروش اموال تملیکی خاطرنشان کرد: اکنون یکی از ملک‌های تحت اختیار این سازمان، به عنوان مثال در نوشهر یک انباری به مساحت ۸۵ هزار متر مکعب که هزار میلیارد تومان ارزش آن است که در مزایده‌ها به حراج گذشته می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا