مهم ترین اخبارنفت و انرژی

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۳/۱۹

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۵ سنت معادل ۰.۳۱ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۶۲ سنت رسید.

به گزارش بانک برتر به نقل از ایبنا، قیمت نفت کاهش یافته و سومین کاهش پیاپی هفتگی را ثبت کرده است. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اظهارات مقامات اوپک پلاس و جدیدترین اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو را پایین آورده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۵ سنت معادل ۰.۳۱ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۶۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ سنت معادل ۰.۰۳ درصد کاهش ۷۵ دلار و ۵۳ سنت معامله می‌شود.

اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان داد رشد اشتغال در این کشور در ماه مه سریعتر از حد انتظار بوده است، بدین ترتیب فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را حداقل تا ماه سپتامبر به تاخیر می‌اندازد.

بانک مرکزی اروپا علیرغم دورنمای نامطمئن تورم، نرخ بهره را در روز پنجشنبه برای اولین بار از ۲۰۱۹ پایین آورد.

نرخ بالای بهره فعالیت اقتصادی را آهسته کرده و تقاضا برای نفت را کاهش می‌دهد. شاخص دلار هم به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا ۰.۸ افزایش یافته و خرید نفت را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گران‌تر کرده است.

اما اظهارات مقامات عربستان و روسیه، از اعضای اصلی ائتلاف اوپک پلاس در مورد آمادگی آن‌ها برای توقف افزایش تدریجی تولید، از قیمت نفت حمایت می‌کند.

قیمت نفت برای سومین هفته پیاپی به خاطر نگرانی در مورد تقاضا کاهش یافته است. نفت برنت ۲.۵ و نفت آمریکا ۱.۹ درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داده است.

قیمت نفت پس از اجلاس اوپک پلاس در روز یکشنبه که تا حدی حاکی از تصمیم این گروه برای افزایش عرضه نفت بود کاهش یافت.

از طرف دیگر تعداد چاه‌های نفت فعال آمریکا که اولین نشانه تولید این کشور در آینده است ۴ حلقه در این هفته کاهش یافته و به ۴۹۲ رسیده است، یعنی پایین‌ترین تعداد از ژانویه ۲۰۲۲.

در این بین در چین، گرچه صادرات برای دومین ماه پیاپی در ماه مه افزایش یافته، اما واردات نفت خام کاهش یافته است که نشان دهنده نگرانی در مورد تقاضا در بزرگ‌ترین خریدار نفت خام دنیاست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا