اخبار یکجهان

شکاف تجاری آمریکا عمیق‌تر شد

شکاف تجاری ایالات‌متحده به بزرگترین شکاف تجاری در ۱۸ ماه گذشته رسیده است.

به گزارش بانک برتر به نقل از ایبنا، کسری تجاری ایالات‌متحده در ماه آوریل بر اساس داده‌های دولتی منتشر شده، اندکی کمتر از انتظار تحلیلگران افزایش یافت و به بیشترین میزان از اواخر سال ۲۰۲۲ رسید، زیرا واردات سریعتر از صادرات افزایش یافت.

وزارت بازرگانی این کشور اعلام کرد که شکاف کلی ۷۴.۶ میلیارد دلار است که نسبت به رقم بازنگری شده ۶۸.۶ میلیارد دلاری مارس افزایش یافته است. بر اساس داده‌های رسمی، این بزرگترین کسری از اکتبر ۲۰۲۲ بود.

مصرف ایالات‌متحدهحتی زمانی که بانک مرکزی به سرعت نرخ‌های بهره را برای کاهش تقاضا افزایش داد، بیش از حد انتظار بود و این به حمایت از واردات کمک کرد. اما با کاهش تقاضای جهانی، این نگرانی وجود دارد که رشد صادرات نتواند ادامه یابد. سرمایه‌گذاران همچنین منتظر نتیجه نشست هفته آینده فدرال رزرو هستند و به دنبال نکاتی در مورد زمان شروع کاهش نرخ بهره هستند.

در ماه آوریل، واردات با ۲.۴ درصد رشد به ۳۳۸.۲ میلیارد دلار آمریکا رسید، در حالی که صادرات با ۰.۸ درصد افزایش به ۲۶۳.۷ میلیارد دلار آمریکا رسید.

وزارت بازرگانی ایالات‌متحده اعلام کرد که جهش واردات تا حد زیادی به دلیل افزایش کالا‌هایی مانند وسایل نقلیه خودرویی بوده است. در همین حال، داده‌ها نشان می‌دهد که صادرات کالا نیز افزایش یافته است، اما با میزان کمتری بوده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، کسری کالا با چین که محل اختلاف در رقابت آمریکا و چین است، در ماه آوریل با ۲.۵ میلیارد دلار کاهش به ۲۲.۱ میلیارد دلار رسید. این امر عمدتاً به دلیل کاهش واردات بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا