اخبار یکاقتصادی

مدیر عامل توانیر: پاداش معرفی مراکز غیرمجاز رمز ارز افزایش قابل توجهی یافته است

مدیرعامل توانیر اعلام کرد: پاداش شناسایی و معرفی تولیدکنندگان غیرمجاز رمز ارز در کشور افزایش قابل توجه یافت.

به گزارش بانک برتر به نقل از ایبنا، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی افزود: شناسایی و معرفی متخلفان مراکز غیر مجاز تولید رمز ارز از سوی اشخاص حقیقی، حقوقی و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی مشمول دریافت پاداش و حق کشف است و این امر از ۲۲ اردیبهشت امسال اجرایی شده است.

وی ضمن هشدار به عوامل مراکز غیرمجاز ادامه داد: پاداش معرفی مراکز استخراج غیرمجاز در دو مرحله پرداخت می‌شود و اشخاص حقیقی یا حقوقی می‌توانند نسبت به اعلام موارد مشکوک در سایت توانیر به آدرس www.tavanir.org.ir و در بخش ثبت گزارش رمز ارز غیر مجاز اقدام کنند.

مدیرعامل توانیر با اشاره به افزایش ۲ برابری سقف پاداش کشف ماینر غیر مجاز در دستگاه‌های دولتی ادامه داد: مرحله نخست پاداش‌ها شامل اعطای یک میلیون تومان به ازای معرفی هر دستگاه ماینر غیر مجاز است که تا سقف ۲۵ میلیون تومان بابت معرفی مراکز غیر مجاز خصوصی و تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای معرفی ماینر‌های غیر مجاز در مراکز دولتی و غیر دولتی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، در نظر گرفته شده و طی ۱۵ روز کاری به عامل شناسایی کننده پرداخت می‌شود.

رجبی مشهدی محاسبه بخش دوم پاداش‌ها را متناسب با مدت و میزان استفاده غیر مجاز از انرژی برق در مراکز غیر مجاز رمز ارز عنوان کرد: بیش از یک سوم این بخش از پاداش‌ها طی مدت ۴۰ روز به عامل شناسایی کننده و الباقی به مجریان و ضابطان قضایی ذی ربط پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش از ابلاغ ویرایش جدید، سقف پاداش بابت معرفی مراکز غیر مجاز رمز ارز ۱۰ میلیون تومان بود که فقط بر اساس مدت زمان و میزان انرژی مصرفی غیر مجاز محاسبه و پرداخت می‌شد و پاداش‌ها با ضریب ۱.۵ درصد بهای هر کیلوواتساعت برق مصرفی محاسبه می‌شد که هم اکنون این ضریب به ۳ درصد افزایش یافته و علاوه بر پاداش مربوط به تعداد ماینر‌های کشف شده، پرداخت می‌شود.

مدیرعامل توانیر حفظ محرمانگی و هویت گزارشگران مراکز غیر مجاز را از الزام‌های مورد تاکید در این دستورالعمل عنوان کرد و گفت: معرفی ماینر‌های غیر مجاز علاوه بر جلوگیری از سوء استفاده و هدر رفت انرژی از وارد آمدن آسیب به تجهیزات شبکه برق و لوازم برقی مشترکان جلوگیری می‌کند و نقش به سزایی در جلوگیری از خاموشی و تامین برق مطمئن و پایدار مصرف کنندگان به ویژه در شرایط پرباری شبکه دارد.

پیشتر مدیرعامل شرکت توانیر گفته بود ماینر‌های مجاز می‌توانند از ساعت ۲ نیمه شب تا ۷ صبح فعالیت داشته باشند و با مراکز غیرمجاز هم برخورد‌های شدید صورت می‌گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا