طلا و ارزمهم ترین اخبار

بیت‌کوین عقب‌نشینی کرد

بیت‌کوین (BTC) در حال تجربه نوسانات قیمت است؛ به نحوی که قیمت آلتکوین‌ها را نزولی می‌کند و فشار بر ارز‌های دیجیتال را افزایش می‌دهد.

به گزارش بانک برتر به نقل از ایبنا، قیمت بیت‌کوین پس از کاهش طی ۲۴ ساعت، همچنان در محدوده ۶۸ هزار دلاری معامله می‌شود و عقب‌نشینی اندک قیمت آن باعث افت بیشتر آلتکوین‌ها شده است.

به رهبری بیت‌کوین با نقدینگی بیش از ۱۴.۵۹ دلاری، در مجموع ۵۱ هزار و ۹۰ سرمایه‌گذار در ۲۴ ساعت موقعیت خود را از دست دادند. نقدینگی‌های قابل‌توجهی نیز در اتریوم و سولانا به ترتیب با بیش از ۱۲.۳ و ۴.۲ میلیون دلار مشاهده شد.

معامله‌گرانی که از معاملات اهرمی برای رشد سریع دارایی‌های خود استفاده می‌کنند، به نقدینگی‌های بزرگ‌تر در بازار کریپتو کمک می‌کنند، اما تحولاتی که می‌تواند از افزایش بیت‌کوین حمایت کند همچنان وجود دارد. فدرال رزرو ایالات‌متحده ممکن است کاهش نرخ بهره را ۲ روز دیگر اعلام کند. سایر بانک‌های مرکزی گروه هفت، ازجمله بانک کانادا و بانک مرکزی اروپا هفته گذشته کاهش نرخ بهره را اعلام کردند.

کاهش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی گروه هفت را می‌توان به‌عنوان مراحل رشد قابل‌توجهی برای ارز‌های دیجیتال به رهبری بیت‌کوین و سایر دارایی‌های پرخطر در نظر گرفت. سرمایه‌گذاران نهادی ممکن است از این کاهش نرخ بهره به‌عنوان فرصتی برای ارزیابی دارایی‌های پرخطر استفاده کنند.

به نقل از کریپتوکارنسی، فرصت سرمایه‌گذاری ارائه شده به این گروه از سرمایه‌گذاران نیز از طریق پیشنهادات صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین در ۱۰ ژانویه ارائه شد. اگر کاهش نرخ بهره منجر به افزایش صندوق‌های بیت‌کوین شود، قیمت این ارز دیجیتال ممکن است بهبود یابد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲.۴۸ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۳۹ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۴.۲۱ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۲۵ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا