مهم ترین اخبارنفت و انرژی

قیمت جهانی نفت ۸۵ دلار و ۵۷ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۵ درصد کاهش به ۸۵ دلار و ۵۸ سنت رسید.

به گزارش بانک برتر به نقل از ایبنا، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه به خاطر دورنمای تداوم نرخ بالای بهره در آسیا و آمریکا کاهش یافت. این در حالی است که پایین آمدن ذخایر نفت آمریکا مانع کاهش بیش از حد قیمت نفت شده است.

 

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۵ درصد کاهش به ۸۵ دلار و ۵۸ سنت رسید. اما نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۰ سنت معادل ۰.۷۴ افزایش ۸۲ دلار و ۱۷ سنت معامله می‌شود.

 

قیمت‌های مصرف‌کننده در ژاپن در ماه گذشته میلادی ۲.۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته، بدین ترتیب بانک مرکزی ژاپن احتمالاً نرخ بهره را در ماه‌های آینده باز هم افزایش خواهد داد.

 

اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز پنجشنبه منتشر شد نشان داد تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست برای مزایای بیکاری را پر کرده‌اند در هفته منتهی به چهاردهم ژوئن کاهش یافته است. اشتغال بالا در آمریکا دورنمای تداوم روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را پر رنگ‌تر می‌کند.

 

نرخ بالای بهره بر اقتصاد‌ها تاثیر گذاشته و تقاضا برای نفت را پایین می‌آورد.

 

اما گزارش کاهش ۲.۵ میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به چهاردهم ژوئن تا حدی از قیمت نفت حمایت کرده است. طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت خام این کشور در آن هفته تا ۴۵۷.۱ میلیون بشکه پایین آمده است. این در حالیست که تحلیلگران انتظار یک کاهش ۲.۲ میلیون بشکه‌ای را داشتند.

 

ذخایر بنزین آمریکا هم ۲.۳ میلیون بشکه کاهش یافته و به ۲۳۱.۲ میلیون بشکه رسیده است. تحلیلگران انتظار یک افزایش ۶۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا