اخبار یکنفت و انرژی

امین‌نژاد رئیس ستاد فعالان صنعت نفت، گاز و پتروشیمی پزشکیان:وزیر تولید نفت و نیرو داریم اما وزیر مدیریت مصرف نداریم! /از ناترازی عبور و به کمبود انرژی رسیده‌ایم

به گزارش بانک برتر، رئیس ستاد فعالان صنعت، گاز و پتروشیمی دکتر پزشکیان در گفتگو با رسانه‌ها با تاکید بر اینکه تاکنون نگاه به مدیریت بهینه مصرف انرژی در کشور فانتزی و فاقد برنامه عملیاتی جدی بوده، تصریح کرد: مدیریت مصرف انرژی علاوه بر فرهنگ‌سازی نیازمند توجه جدی به سرمایه‌گذاری در این حوزه است و به دلیل اینکه فرایند اجرایی طولانی دارد مدیران حوزه انرژی تمایل چندانی به ورود در این حوزه ندارند.
محمود امین نژاد در این نشست خبری اظهار داشت: وزیران آینده در حوزه انرژی و نیرو باید وارد یک تغییر پارادایم جدیدی شوند و سیاست تولید و مدیریت مصرف را هم زمان به پیش ببرند.
رئیس ستاد فعالان صنعت نفت، گاز و پتروشیمی پزشکیان در ادامه گفت: با توجه به رتبه نخست ایران در شدت مصرف انرژی یکی از برنامه‌های کوتاه و میان مدت دولت چهاردهم باید معطوف به کاهش این شدت شود.
وی در پایان گفت: در وضعیتی قرار داریم که از مرزهای ناترازی انرژی عبور و وارد بحران کمبود شده‌ایم که می‌طلبد برای مدیریت این سرمایه‌های ملی، سیاست‌گذاری از بالا و پذیرش، فرهنگ‌سازی و عمل از پایین را در دستور کار قرار داد که به نظر می‌رسد با توجه به رویکرد دکتر پزشکیان می‌توان مدیریت مصرف را به نفع افزایش توان مالی خانوار و صیانت از منابع ملی جهت داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا