ورزشی

ایران ۱-۱ سوریه | پوشش زنده ؛ تا دقیقه ۹۰+۱۰

تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به مصاف همدیگر رفتند.تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه از ساعت ۱۹:۳۰ امشب (چهارشنبه) در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه شهر دوحه قطر به مصاف هم رفتند.
ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، شجاع خلیل‌زاده، روزبه چشمی، رامین رضاییان، سامان قدوس، سعید عزت‌اللهی، مهدی قایدی، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون.
ترکیب سوریه: احمد مدنیه، ثائر کروما، ایهم اوسو، موید العجمان، عبدالرحمن ویس، خلیل الیاس، ایزاکیل العم، محمود الاسود، عمار رمضان، ابراهیم هیسار و عمر خریبین.
داور: کیم جونگ هیوک از کره‌جنوبی
دقیقه ۸: پاس عمقی در محوطه جریمه سوریه به سردار آزمون رسید که ضربه مهاجم تیم ملی را دروازه‌بان سوریه دفع کرد و در ادامه نیز ضربه آزمون راهی در چارچوب دروازه نداشت. در این صحنه البته کمک داور پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برده بود.
دقیقه ۱۶: شجاع خلیل‌زاده با خطا روی ابراهیم هیسار اولین کارت زرد بازی را به نام خود ثبت کرد.
دقیقه ۲۴: اولین موقعیت جدی ایران روی حرکت سریع بازیکنان ایران و ضربه از راه دور قایدی اتفاق افتاد و توپ با واکنش گلر سوریه به کرنر فرستاده شد.
دقیقه ۲۷: روی ارسال کرنر و بازگشت توپ پشت محوطه جریمه شوت سنگین احسان حاج صفی به شکل عجیبی گل نشد.
دقیقه ۲۹: پاس در عمق قایدی به طارمی رسید و مهدی با خیال اینکه سردار در کنار او حضور دارد موقعیت تک به تک را به بغل پاس داد و فرصت طلایی از دست رفت.

دقیقه ۳۲: پاس در عمق چیپ و تماشایی علیرضا جهانبخش در محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید که ایهم اوسو با دست مهاجم ایران را شارژ کرد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد.
ایران یک – سوریه صفر (دقیقه ۳۴: مهدی طارمی): پنالتی اعلام شده به سود ایران با خطا روی طارمی را این بازیکن برخلاف جهت احمد مدنیه به سمت راست دروازه سوریه زد و گل اول را به ثمر رساند.
دقیقه ۳۹: شوت راه دور تماشایی ابراهیم حصار از پشت محوطه جریمه دقت لازم را نداشت و در دستان بیرانوند جای گرفت.
دقیقه ۴۳: شوت طارمی از پشت محوطه جریمه دقت لازم را نداشت و در دستان احمد مدنیه جای گرفت.

دقیقه ۴۴: اشتباه بازیکنان سوریه نزدیک بود ایران را به گل دوم برساند که سردار آزمون پس از تصاحب توپ و پیشروی تا محوطه جریمه شانس گلزنی به دست آورد ولی به یکباره تعادل خود را از دست داد و روی زمین افتاد تا مدافعان سوری توپ را دفع کنند.دقیقه ۴۵: ضربه سر بازیکن سوریه در دستان بیرانوند جای گرفت.
نیمه اول این بازی در نهایت با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید.
دقیقه ۴۶: روی ارسال به محوطه جریمه ایران، احسان حاج صفی و بازیکن حریف با هم برخورد کردند که کادر پزشکی دو تیم به سرعت وارد زمین شدند. این دو بازیکن پس از لحظاتی بدون مشکل مورد مداوا قرار گرفتند و به بازی ادامه دادند.
دقیقه ۵۰: مهدی قایدی از سمت چپ وارد محوطه جریمه شد و پس از چند سر توپ، نتوانست از بازیکنان مقابلش رد شود و توپ را از دست داد.
دقیقه ۵۲: سردار آزمون در موقعیت تک به تک به دروازه‌بان سوریه قرار گرفت که ضربه او مهار شد و دوباره به توپ رسید اما ضربه او این بار در نزدیکی ورود به دروازه توسط مدافع حریف دور شد و یک ضربه کرنر به دست آمد. این ضربه کرنر توسط رضاییان ارسال شد و در آستانه ورود به دروازه بود که مجدد توسط یکی دیگر از مدافعان سوریه دفع شد.
دقیقه ۶۰: ارسال پشت مدافعان ایران با اثرگذاری اشتباه شجاع خلیل زاده همراه شد و پابلو صباغ در موقعیت تک به تک با علیرضا بیرانوند قرار گرفت که خطای علیرضا بیرانوند روی این بازیکن موجب شد یک ضربه پنالتی به سود سوریه اعلام شود.
دقیقه ۶۴: عمر خربین پشت ضربه پنالتی حساس ایستاد و موفق شد برخلاف شیرجه علیرضا بیرانوند گل تساوی را وارد دروازه کند.
دقیقه ۶۷: شوت محکم و راه دور عزت اللهی به شکل خطرناکی از بالای دروازه سوریه رد شد.
دقیقه ۶۹: شوت زمینی جهانبخش از پشت محوطه جریمه در دستان گلر سوریه قرار گرفت.
دقیقه ۷۶: پاس در عمق تماشایی سردار آزمون می توانست ایران را به گل دوم برساند که توپ به دست مهدی طارمی خورد تا داور اعلام خطای هند کند.
دقیقه ۷۹: شوت زمینی و فنی سردار آزمون قدرت لازم را نداشت و در دستان گلر سوریه جای گرفت.
دقیقه ۸۰: علی قلی زاده پس از پاسکاری با مهدی طارمی در موقعیت تک به تک با مدنیه قرار گرفت اما این دروازه‌بان دوباره موفق شد دروازه‌اش را بسته نگه دارد و توپ را دفع کرد.
دقیقه ۸۱: مهدی طارمی بخاطر تمارض در محوطه جریمه سوریه روی پاس در عمق سردار آزمون کارت زرد گرفت.
دقیقه ۸۴: سردار آزمون روی ارسال بلند به محوطه جریمه با ضربه سر دروازه سوریه را تهدید کرد که ضربه او در دستان دروازه‌بان قرار گرفت.
دقیقه ۱+۹۰: بازی مهدی طارمی برای جلوگیری از ضدحمله سریع سوریه روی بازیکن حریف خطا کرد و با دریافت دومین کارت زرد از زمین بازی اخراج شد.
دقیقه ۶+۹۰: علیرضا بیرانوند دروازه ایران را نجات داد و موفق شد ضربه خطرناک مهاجم سوریه را دفع کند تا مانع از به ثمر رسیدن گل برتری حریف شود.
این خبر به‌روزرسانی می‌شود…

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا