اقتصادیمهم ترین اخبار

مردم فریب تور‌های گردشگری سلامت را نخورند

بانک برتر، حرمت اله رفیعی دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بسیاری از افراد شیاد و کلاهبردار اقدام به سوء استفاده از مسافران ایرانی می‌کنند، گفت: هم اکنون بحث ساخت واکسن کرونا بسیار داغ شده و همین موضوع سبب سو استفاده بسیاری از دلالان شده است.


او ادامه داد: آگهی‌های که چند روز پیش در سایت‌های مختلف در رابطه با انجام تور‌های گردشگری در حوزه سلامت مطرح شده، نمونه کامل کلاهبرداری است و به هیچ عنوان مردم نباید به این گونه آگهی‌ها توجه کنند.
رفیعی اظهار کرد: این آگهی‌ها به هیچ عنوان از آژانس‌های دفاتر مسافرتی نبوده است و فروش تور استانبول با قیمت‌های دو میلیون تومان کاملا دروغ است، چرا که در حال حاضر تور استانبول کمتر از ۲۰ تا ۱۵ میلیون تومان وجود ندارد.
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی با اشاره به اینکه در هیچ کشوری هنوز واکسن کرونا به مرحله تزریق نرسیده است گفت: بسیاری از کشور‌ها حتی برای تزریق واکسن آنفلوانزا هم هنوز با مشکل روبه‌رو هستند چه برسد برای واکسن کرونا، بنابراین مردم نباید فریب چنین آگهی‌ها را بخورند.
رفیعی با بیان اینکه اگر واکسنی هم ساخته شود در این رابطه اولویت با کادر درمان و سپس برای مردم خود همان کشور است، افزود: بنابراین مردم به هیچ عنوان برای تزریق چنین واکسن‌هایی هزینه‌های گزاف نکنند چرا که هیچ کشوری برای مسافران و یا جذب گردشگری دست به چنین اقدامی نمی‌زند.
او با اشاره به اینکه چنین اقدامی توسط پلیس فتا در حال پیگیری است و به زودی شیادان در این بخش دستگیر خواهند شد، افزود: بسیاری از پرواز‌های خارجی هم اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت کامل متوقف شده‌اند و پرواز به کشور ترکیه هم در حوزه گردشگری نیست و تنها برخی از پرواز‌ها برای مسافرانی که قصد تجارت و یا کار‌های ضروری دارند، انجام می‌شود.
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد که به زودی هیچ پرواز خارجی و یا گردشگری برقرار نشود و صنعت گردشگری هم در شرایط کنونی با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو است، افزود: هم اکنون برخی از تبلیغات در حوزه گردشگری نشان می‌دهد که قیمت بلیت ترکیه بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان است، این در حالی است که هم اکنون قیمت تور ترکیه با ارزان‌ترین هتل حدود ۱۷ تا ۱۸ میلیون تومان است.
رفیعی در پایان تصریح کرد: هم اکنون چرخه اقتصادی برای بسیاری از مردم و مشاغل با مشکل روبه‌رو است و کمتر فردی است که بخواهد به حوزه گردشگری آن هم گردشگری خارجی فکر کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا