بانک

پرداخت غیر حضوری تسهیلات، خدمتی نو در بانک رفاه کارگران

بانک برتر به نقل از راه مردم، هر چند بانک رفاه کارگران سال هاست خدمات نوین و متنوع خود را به صورت الکترونیک به مشتریان ارایه می دهد، اما این بانک در سالی که ویروس کرونا تهدید کننده جان بشر به ویژه افراد مسن شده است توان خود را بر خدمات رسانی هرچه بیشتر به بازنشستگان و مستمری بگیران، متمرکز کرده است تا با سرویس رسانی آسان و آنی بدون اینکه مشتریان به شعب بانک رجوع و ویروس مرگبار کرونا در چنین اماکنی سلامت آن ها را تهدید کند، آسایش، آرامش و سلامت آنان را تأمین کرده است. در چنین شرایطی بانک رفاه کارگران امسال توانست با گسترش خدمات الکترونیکی، نیاز مشتریان خود را با حداقل حضور فیزیکی در شعب، برآورده کند.

بانک رفاه کارگران امسال و در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از دو سامانه “رفاه تولید” و “پرداخت غیر حضوری تسهیلات بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی” رونمایی کرد. با افزایش تسهیلات قرض الحسنه این بانک از حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان نیاز به سامانه غیرحضوری بیشتر احساس شد و این بانک با رونمایی از این سامانه توانست تاکنون در سه مرحله حدود ۲۳۸ هزار فقره تسهیلات را به صورت الکترونیکی و غیر حضوری به حساب مستمری بگیران و بازنشستگان واریز کند.

اکنون با استفاده از سامانه پرداخت غیرحضوری تهسیلات بانک رفاه کارگران مراحل استعلام و تأیید اهلیت اعتباری مستمری بگیران و بازنشستگان به صورت مکانیزه و در کوتاه ترین زمان انجام می شود. بر اساس فرایند تعریف شده، ثبت نام در کانون های بازنشستگان و در سایت باشگاه مشتریان سازمان تأمین اجتماعی انجام و قراردادهای تسهیلات منعقد و گواهی کسر اقساط مربوطه نیز توسط سازمان تأمین اجتماعی برای هر یک از متقاضیان صادر و به همراه ارائه شماره ۱۲ رقمی اصالت سنجی از طریق سازمان تأمین اجتماعی به بانک ارسال می شود. پس از طی این مراحل، تسهیلات قرض الحسنه به حساب بازنشستگان واریز می شود.

در چنین شرایطی این روزها به برکت خدمات رسانی نوین الکترونیکی بانک رفاه کارگران، ۳ میلیون و۱۲۸  هزار بازنشسته در کشور با خاطری آسوده در خانه می توانند از طریق سامانه پرداخت غیرحضوری تسهیلات، کارهای بانکی خود را به راحتی انجام دهند. انجام اموری که بانک رفاه زمینه سرویس رسانی آسان را برای این قشر که سرمایه های اجتماعی کشور محسوب می شوند را فراهم کرده است.

هر چند بانک رفاه کارگران سال هاست در مسیر تحول بخشی، اقدامات خود را در جهت ایجاد زیر ساخت های ارتباطی و توسعه خدمات الکترونیکی به کار گرفته است و در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک توانسته است برنامه های اصلی خود را به خوبی پیش ببرد اما تلاش های شبانه روزی برای خدمات رسانی هرچه بهتر از راه دور به جامعه هدف (بازنشستگان و مستمری بگیران) در این روزهای کرونایی مورد توجه و قابل تقدیر بوده است. البته بانک رفاه کارگران همچنان مسیری را          می پیماید تا با راه اندازی شعب دیجیتال، تمامی مشتریان خود را از خدمات نوین و متنوع بهره مند نماید.

خدمات الکترونیکی غیر حضوری بانک رفاه کارگران تنها به سامانه پرداخت غیر حضوری تسهیلات به بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی خلاصه نمی شود. انجام عملیات بانکی همچون تلفنبانک حساب های همراه و کارت، پرداخت قبوض، ارائه کد شبا از طریق کارت و حساب، اعلام شماره حساب متصل به کارت، محاسبه سود سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلند مدت، استعلام گواهی تمکن مالی، اعلام نتایج قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز و … نمونه ای از خدمات این بانک به مشتریان از طریق اطلاع رسانی بانک در بستر الکترونیک است. هر چند بانک رفاه کارگران توانسته است رضایت مشتریان خود را به ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران را با ارایه خدمات غیر حضوری جلب کند، اما این بانک همچنان در تلاش است تا این روزها که حذف دفترچه های درمانی شروع شده است و بازنشستگان و مستمری بگیران برای دریافت خدمات درمانی نیازمند خدمات آسان و راحت هستند با اجرای طرح ملی صدور نسخ الکترونیکی، در حال ارایه خدمات نوینی به مشتریان خود است. این بانک با مشارکت سازمان های تأمین اجتماعی، بیمه سلامت، تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و نظام پزشکی اجرایی کرده است که در این طرح به جامعه پزشکان و مراکز طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی به منظور خرید تجهیزات مورد نیاز تسهیلات پرداخت می کند تا با حذف نسخه های فیزیکی،گامی دیگر و البته مهم و اساسی به سوی دولت الکترونیک بردارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا