ورزشی

ایران ۱ – ۰ هنگ کنگ/ گزارش زنده

تیم ملی ایران در دومین دیدارش در جام ملت‌های آسیا به مصاف هنگ کنگ رفته است.
تیم ملی فوتبال ایران پس از کسب پیروزی چهار بر یک مقابل فلسطین در نخستین دیدارش در جام ملت‌های آسیا، از ساعت ۲۱ امشب در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه دوحه به مصاف هنگ کنگ رفته است که در صورت برتری صعودش از گروه C را قطعی خواهد کرد.
شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی و کریم انصاری‌فرد پنج بازیکنی هستند که برخلاف دیدار مقابل فلسطین امشب در ترکیب حضور ندارند و جای خود را به سید مجید حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، روزبه چشمی و شهریار مغانلو داده‌اند.
ترکیب تیم ملی ایران مقابل هنگ کنگ را این نفرات تشکیل می‌دهند:
علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سید مجید حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، روزبه چشمی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی، مهدی طارمی و شهریار مغانلو.
تیم ملی هنگ‌کنگ که شروع خوبی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ نداشت و مقابل امارات با نتیجه سه بر یک شکست خورد هم با این نفرات مقابل ایران حاضر شده است:
یاپ هونگ فای، گربیگ الیور بنجامین، واس نونیز، یوئه زی نام، چان شینیچی، وو چان مینگ، تان، چون لوک، اورتون کامارگو، سون مینگ هیم، چان سیو وان فیلیپ و مت اور
نیمه اول:
دقیقه ۱۱ نخستین موقعیت جدی بازی توسط هنگ کنگ ایجاد شد و شوت زمینی مت اور بازیکن نیوزیلندی الاصل هنگ‌کنگ از پشت محوطه جریمه را بیرانوند مهار کرد.
دقیقه ۱۵ ایران هم اولین حمله‌اش را انجام داد که خیلی جدی نبود. حرکت میلاد محمدی از سمت چپ و سانترش به روی دروازه را طارمی نتوانست کنترل کند و توپ به قدوس رسید. ضربه قدوس هم خوب نبود و به بالای دروازه حریف رفت.
دقیقه ۱۷ هنگ کنگ فرصتی عالی را برای گلزنی از دست داد. اشتباه مرگبار روزبه چشمی باعث شد توپ به بازیکن هنگ‌کنگ برسد و کارمارگو اورتون بازیکن برزیلی هنگ‌کنگ با عبور از بیرانوند نتوانست دروازه تقریبا خالی ایران را باز کند و شوتش به بالای دروازه رفت.
موقعیتی خطرناک برای هنگ‌کنگ
دقیقه ۲۲ سانتر خوب رامین رضاییان روی دروازه حریف را شهریار مغانلو با ضربه سر زد، اما توپ به تیر دروازه خورد تا ایران هم یک فرصت خوب را از دست بدهد.
دقیقه ۲۴ مهدی قائدی گل اول ایران را زد‌ . این بازیکن از سمت چپ وارد محوطه جریمه حریف شد و با یک بغل پای فنی، زمینی و دقیق دروازه هنگ‌کنگ را باز کرد.
گل اول ایران توسط مهدی قایدی
دقیقه ۲۷ ضد حمله سریع ایران و هجوم همه جانبه به سمت دروازه هنگ‌کنگ بختی عالی برای گلزنی ایجاد کرد، اما در لحظه آخر مدافع هنگ‌کنگ سر رسید و برای رضاییان مزاحمت ایجاد کرد تا رامین ضربه بدی را بزند و توپ به کنار دروازه رفت.
دقیقه ۳۶ شوت محکم جهانبخش از راه دور را دروازه بان هنگ‌کنگ مهار کرد.
دقیقه ۴۰ اشتباه وحشتناک بیرانوند و میلاد محمدی باعث شد تا محمدی با شوتی عجیب به سمت دروازه خودی، دروازه را باز کند، اما بیرانوند در لحظه آخر مانع گل شدن توپ شد و در برگشت هم بازیکن هنگ‌کنگ نتوانست ضربه خوبی بزند و قدر فرصت باد آورده را ندانست.
در دومین دقیقه از وقت‌های تلف شده نیمه اول قائدی باز هم یک شوت خوب زد که دروازه بان هنگ‌کنگ توپ را دفع کرد و توپ مقابل پای مغانلو افتاد، اما مهاجم سپاهان نتوانست ضربه خوبی بزند.
موقعیتی خطرناک برای ایران
در نهایت ایران در نیمه‌ای که نتوانست بازی خوبی را به خصوص در خط دفاع مقابل تیم رنکینگ ۱۵۰ جهان انجام دهد، با برتری یک گل به رختکن رفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا