اقتصادی

چگونه ارزان سفر کنیم؟ نکاتی برای کاهش هزینه های سفر

Noneسفر همیشه گران تمام نمی‌شود و در واقع می‌توانید با هر بودجه‌ای برای مقاصد مختلف برنامه‌ریزی کنید. این مساله نیز به معنی کم شدن کیفیت سفر شما نیست. یعنی حتی می‌توانید با هواپیما سفر کنید یا در یک هتل خوب اقامت داشته باشید، فقط باید برخی از نکات را برای رزرو ارزان‌ترین بلیط هواپیما و قطار و همچنین هتل رعایت کنید. با این توصیف در ادامه نحوه خرید بلیط ارزان و رزرو هتل با قیمت مناسب را در اختیار شما قرار می‌دهیم و نکاتی را که برای سفر خود به آن نیاز خواهید داشت را بیان می‌کنیم.
سفر با هواپیما همیشه به عنوان یک سفر گران و نسبتا لوکس شناخته می‌شود. اما اگر از ما بپرسید، می‌گوییم که همه قاعده‌ها استثنائاتی هم دارند. یعنی همیشه قرار نیست بلیط هواپیمای گران برای سفرهای خود بخرید.
در مورد قیمت بلیط هواپیما ابتدا باید چند فاکتور مهم را بررسی کنیم. در واقع عوامل مختلف در قیمت‌گذاری موثر هستند که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید ارزانترین بلیط هواپیما را خریداری کنید. پاییزه و “شب”هاش، اجاره روزانه بهترین اقامتگاه‌ها در سراسر ایران با “شب” رزرو اقامتگاه تبلیغ
نوع بلیط هواپیما – در زمان خرید بلیط احتمالا شما هم دو عنوان چارتری یا سیستمی را در لیست بلیط‌ها مشاهده کرده‌اید. این مورد یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت بلیط است تا جایی که شما گاهی می‌توانید بلیط چارتر یا لحظه آخری به یک مقصد را با نصف یا یک سوم قیمت خریداری کنید. با در نظر گرفتن این نکته که قرار نیست هیچ تغییری در کیفیت خدمات پرواز شما ایجاد شود. پس تفاوت آن‌ها چیست؟ در پاسخ باید گفت در زمان خرید بلیط هواپیماست. بلیط‌های سیستمی بعد از اعلام ظرفیت توسط ایرلاین‌ها با قیمت ثابت به فروش می‌رسند. این بلیط‌ها را می‌توانید از چند ماه قبل رزرو کنید اما با نزدیک شدن به زمان پرواز قیمت آن‌ها معمولا بیشتر شده و ظرفیت آن‌ها هم محدودتر خواهد شد.
در مقابل بلیط چارتری در روزهای نزدیک به پرواز ارائه می‌شود. این بلیط‌ها معمولا توسط سایر مسافران کنسل شده‌اند یا با داشتن چند ظرفیت خالی در هر پرواز جهت تکمیل ظرفیت با قیمت کمتری ارائه می‌شوند.

کلاس پروازی هواپیما، زمانی که بلیط هواپیما را جستجو می‌کنید با دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس کلاس مواجه خواهید شد. بلیط‌های اکونومی قیمت اقتصادی‌تری دارند و امکانات آن‌ها نیز عادی است. بیزینس کلاس‌ها اما گران‌تر هستند و خدمات و امکانات پرواز آن‌ها نیز لوکس‌تر است.
فصل سفر – در نهایت اینکه یک فاکتور مهم دیگر برای خرید بلیط هواپیما ارزان یا حتی رزرو بلیط قطار ارزان، این است که در فصلی خارج از فصول پر مسافر به یک مقصد سفر کنید. در این شرایط نه تنها قیمت بلیط‌ها بسیار کم است بلکه می‌توانید محل اقامت را نیز با هزینه کمتر رزرو کنید. برای مثال شهرهای جنوبی ایران در پاییز و زمستان بسیار پرطرفدار هستند که همین مساله نیز باعث افزایش قیمت آن‌ها می‌شود. در تعطیلات نوروز نیز چنین مساله‌ای وجود دارد و بیشتر مقاصد از شمال تا جنوب مسافران زیادی به خود می‌بیند که همین عامل در افزایش قیمت بلیط و هتل تاثیر زیادی دارد.
پس از پیدا کردن بلیط نوبت به رزرو هتل می‌رسد. اما چه هتلی را رزرو کنیم تا به‌صرفه باشد؟
اگر قصد صرفه‌جویی در هزینه‌های خود را داشته باشید بدون شک بسیاری از گزینه‌ها برای شما حذف می‌شوند. اما با در نظر گرفتن چند نکته کلی می‌توانید برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشید.
ابتدا بودجه خود را در نظر بگیرید. برای مثال اگر در یک سفر می‌توانید هتل‌های ۳ ستاره را رزرو کنید، در لیست هتل‌ها ۴ ستاره‌ها را نیز تیک بزنید اما از فیلتر تخفیف نیز استفاده کنید. با این کار گزینه‌هایی که ۴ ستاره هستند اما تخفیف دارند و ممکن است هزینه اقامت در آن‌ها با یک هتل ۳ ستاره یکسان باشد، به شما نمایش داده می‌شوند.
در زمانی سفر کنید که مسافر کمتری به یک مقصد می‌رود. سفر رفتن در ایام پرمسافر به یک مقصد مانند تعطیلات نوروز شاید بهترین فرصت باشد ولی باعث می‌شود، امتیازات زیادی را از دست بدهید. برای مثال بیشتر شهرها شلوغ هستند. ظرفیت بلیط‌ها به شدت محدود می‌شود. قیمت بلیط‌ها افزایش پیدا کرده و هزینه خورد و خوراک و سایر موارد نیز بیشتر خواهد بود. این در حالی‌ست که در سایر فصول کم‌تردد نه تنها این هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند بلکه بسیاری از هتل‌ها تخفیف‌های ویژه‌ای برای اقامت در نظر می‌گیرند.
هتل آپارتمان نیز یک گزینه عالی برای کاهش هزینه‌های سفر است. این نوع هتل‌ها امکانات کامل اقامتی دارند. علاوه‌بر اینکه برای اقامت‌های دست‌جمعی خانوادگی یا دوستانه مناسب هستند به دلیل داشتن امکانات آشپزی هزینه خورد و خوراک شما را نیز کاهش می‌دهند.
هتل‌هایی را با موقعیت مکانی مناسب انتخاب کنید. در هنگام جستجوی هتل‌ها دسترسی به مراکز شهر، جاذبه‌ها یا اینکه هتل دقیقا در کجای شهر قرار دارد را در نظر بگیرید. این مورد نیز باعث می‌شود تا هزینه حمل‌ونقل درون شهری شما کاهش پیدا کند و همچنین در زمان رفت‌وآمد نیز صرفه‌جویی شود.
در نهایت اینکه تمامی این موارد با رزرو آنلاین هتل امکان‌پذیر است. چرا که می‌توانید در یک مقصد لیستی از تمامی هتل‌ها را مشاهده کنید. در بخش فیلترها، علاوه‌بر ستاره‌های هتل، تخفیف‌ها و موقعیت مکانی و غیره را مشخص کنید تا نتایج را به‌صورت دقیق‌تر ببینید.
ضمن اینکه تمامی هتل‌ها به همراه عکس، امکانات، لوکیشن، هزینه هر شب اقامت نمایش داده می‌شوند که امکان بررسی و مقایسه را به شما می‌دهد. پس از انتخاب هتل مورد نظر خود، فرآیند رزرو با پرداخت آنلاین تکمیل خواهد شد. در هیچ مرحله‌ای نیز به مراجعه حضوری نیاز نخواهید داشت.
این روش برای رزرو بلیط هواپیما و قطار نیز بسیار کاربردی‌ست که در لیست پروازها یا لیست قطارها می‌توانید اطلاعات مختلف را مشاهده کرده، قیمت‌ها و شرایط را با هم مقایسه کنید و در نهایت بهترین و مقرون به‌صرفه‌ترین گزینه را خریداری کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا