سیاسی

درکشور ما نظام انتخاباتی حزبی وجود ندارد

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: در کشور ما نظام انتخاباتی حزبی وجود ندارد و شب انتخابات یک لیست از طرف یک جبهه بیرون می‌آید.
مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری و نماینده ادوار در برنامه تلوزیونی فی‌المجلس با بیان این که مجلس باید در راس امور باشد گفت: نمایندگان سه وظیفه خطیر قانون گذاری، نظارت و نمایندگی مردم را بر عهده دارند و به موجب قانون اساسی هر نماینده برابر کل مردم کشور مسئول است.
او گفت:هرچه جلوتر می‌رویم در کارایی نمایندگان دچار ضعف می‌شویم و مجلس فعلی نیز دچار ضعف‌های مختلفی است.
کواکبیان درباره نظر کارشناسان سیاسی مبنی بر شکل گیری نظام پارلمانی گفت: متاسفانه در کشور ما نظام انتخاباتی حزبی وجود ندارد و شب انتخابات یک لیست از طرف یک جبهه بیرون می‌آید در حالی که در همه جای دنیا انتخابات حزب محور است.
دبیرکل حزب مردم سالاری متذکر شد: رئیس جمهور گرچه رئیس امور اجرایی است، اما در عمل مجلس می‌تواند به او رای عدم اعتماد بدهد و یا رئیس دولت را استیضاح کند، حزب مردم‌سالاری چندین سال است که تلاش می‌کند جمهوریت سوم تحقق پیدا کند.
نماینده سابق مجلس گفت: دموکراسی و مردم‌سالاری اصلی‌ترین شاخصه انتخابات است و اگر باور و نیازبه وجود حزب در کشور احساس نشود انتخابات هم رقابتی نخواهد بود.
او ادامه داد: در کشور‌های دنیا انتخابات انجام می‌شود تا یک حزب اکثریت را به دست آورد و بعد برای تشکیل دولت ائتلاف می‌کند، اما در کشور ما ائتلاف می‌کنند تا انتخابات صورت گیرد و بعد درگیر می‌شوند.
کواکبیان بیان کرد: یکی از مسائل عجیب در کشور ما این است که کسانی که در انتخابات پیروز می‌شوند زیر بار حزبی بودن نمی‌روند و می‌گویند ما وابسته به هیچ تشکلی نیستیم در حالی که این افتخار نیست.
کواکبیان ادامه داد: ما از ابتدای انقلاب سالی نبوده که انتخابات را برگزار نکنیم و اگر احزاب نقش بسیاری در انتخابات داشته باشند بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: مراکز سنجش صلاحیت داوطلبان حق دارند که افراد پرونده دار را رد کنند، اما چرا اشخاص دارای پرونده و کارنامه سفید را تأیید نمی‌کنند؟ دوستان اصولگرا از چندماه قبل کار تشکیلاتی خود را آغاز کرده‌اند در حالی که اصلاح طلبان تا شب انتخابات تنشان می‌لرزد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا