اخبار یکبورسخبر

برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن نخستین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن Appex2024

نخستین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن بهمن ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد

به گزارش بانک برتر ، صبح امروز دوشنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۲ در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در محل تالار اصفهان نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، توضیحاتی در خصوص این نمایشگاه و اهداف آن ارائه گردید.
گروه های شرکت کننده در این نمایشگاه را اپلیکیشن ها، کسب و کارهای نوپا، توسعه دهندگان، شتاب دهنده ها و سرمایه گذاران خطرپذیر، کسب و کارهای مجازی، سرمایه گذاران، اپراتورهای تلفن همراه، تبلیغات دیجیتال، فعالین حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، تولیدکنندگان محتوا، فعالان فینتک، مراکز رشد و پارک های علمی و فناوری، مشاورین و برنامه ریزی های دیجیتال، شبکه های اجتماعی، آپ های رمز ارزی، بازی های رایانه ای و ابزارهای هوش مصنوعی تشکیل می دهند.
از اهداف این نمایشگاه نیز می‌توان به فرهنگسازی و ایجاد تبادل افکار بدیع و ایجاد الگوی بهینه، افزایش سطح فعالیت های تجاری، سرمایه گذاری و درآمدزایی، پیوند تکنولوژی و اپلیکیشن های کاربردی، بسترسازی لازم به جهت اراّه حداکثری ظرفیت ها و توانمندی های شرکت های داخلی و اشتغال زایی و رشد همکاری های ملی و بین المللی اشاره کرد.
رضا الفت‌نسب، رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه اپلیکیشن بیان کرد: برای حمایت ازاستارت‌آپ‌های کوچک علاوه بر تسهیلات صندوق نوآوری، متراژ کوچکتری را ارائه می‌ دهیم که شرکت‌ها بتوانند در نمایشگاه حضور پیدا کنند.
وی درباره لزوم برگزاری نمایشگاه اپکس گفت: وجود نمایشگاه تخصصی و برگزاری رویداد تخصصی در حوزه اپلیکیشن‌ها می‌تواند برای شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها مفید باشد، زیرا با نفوذ ضریب بالای آمار موبایل در کشور وجود نمایشگاهی ضروری به نظر می‌آید.
الفت نسب با اشاره به وضعیت اینترنت در کشور ادامه داد: این را می‌دانیم که اینترنت شرایط مناسبی ندارد اما ما سعی می‌کنیم چراغ این حوزه را حتی به سختی روشن نگه داریم، به همین دلیل در این نمایشگاه علاوه‌بر اپلیکیشن‌ها و شرکت‌ها، نشست‌ها و برنامه‌های محتوایی متعددی داریم.
وی اضافه کرد: چالش‌های اپلیکیشن‌ها در حوزه رگولاتوری باید محل بحث باشد و ما درنظر داریم به‌عنوان برگزارکننده این نمایشگاه به اپلیکیشن‌ها در این راستا کمک کنیم. زیرا شرایط خاص سیاسی و اقتصادی کشور در مرحله گذر است.
به گفته الفت‌نسب یکی از اصلی‌ترین مسائل موجود، مهاجرت نیروی انسانی و کمبود آن در کشور است و با این وضعیت حاکمیت باید نگران آینده کشور در این حوزه باشد.
در ادامه این نشست خبری علی معین، رئیس ستاد اجرایی نمایشگاه، لزوم برگزاری نمایشگاه اپکس را هویت‌بخشی به اپلیکیشن‌ها دانست و گفت: نمایشگاه مهم‌ترین عاملی است که به یک حوزه هویت مستقل می‌بخشد.
وی ادامه داد: همچنین باوجود بیش از ١۴٠ میلیون خط تلفن همراه در کشور و متعدد بودن اپلیکیشن‌ها برگزاری این نمایشگاه ضروری است.
وی افزود: در سه سال گذشته تصمیم به برگزاری نمایشگاه داشتند اما به دلیل همه‌گیری کرونا و بعد مشکلات اینترنت این هدف محقق نشد.
رئیس ستاد اجرایی نمایشگاه گفت که برای شرکت‌ استارت‌آپ‌های کوچک شرایطی در نظر گرفته شده است تا آنها هم بتوانند در نمایشگاه شرکت کنند.
وی ادامه داد: با صندوق نوآوری توافق کردیم تا سقف ۶۰ میلیون تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات داده می شود. حداقل متراژ غرفه‌ها ۱۲ متر با متری ۷۱۱ هزار تومان است که ما به بعضی از شرکت‌ها تا ۶ متر هم اختصاص داده‌ایم.
آرش سروری، دبیر شورای سیاست‌گذاری و مدیر محتوایی نمایشگاه نیز در حاشیه این نشست اظهار کرد: تا کنون ٣٢ شرکت برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند.
وی افزود: علاوه بر غرفه‌ برای محتواسازی نیز پنل و نشست‌هایی تدارک دیده شده است. همچنین استارت‌آپ‌ها به سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می‌‌شوند که استارت‌های بزرگ به استارت‌‌آپ‌های کوچک کمک کنند و انتقال تجربه داشته باشند.
نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن از دوم تا پنجم بهمن ۱۴۰۲ در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا