ورزشی

ستاره‌‌های ازبک سرخابی‌ها به دنبال تاریخ‌سازی

ماشاریپوف و ارونوف سیزدهمین ازبکستانی‌های لیگ برتر ایران هستند.به گزارش “ورزش سه”، جلال‌الدین ماشاریپوف و آستان ارونوف دو بازیکن تیم ملی ازبکستان بعد از شکست مقابل قطر و حذف از جام ملت‌های آسیا تصمیم به حضور در لیگ برتر ایران گرفتند و به سرخابی‌های پایتخت پیوستند.
پیش از این دو بازیکن، ۱۱ بازیکن ازبک دیگر سابقه حضور در لیگ برتر ایران را داشته‌اند و بازهم استقلال و پرسپولیس با داشتن دو بازیکن ازبک بیشترین سهم را در این بین دارند، شیرزاد تمیروف و الکساندر لوبانوف دو بازیکن ازبک پرسپولیس و سرور جباروف و عزیزبک آمانوف دو بازیکنی بودند که در استقلال حضور پیدا کردند که واضحا ازبکستانی‌های بهتری در تیم استقلال حضور پیدا کردند.
زین‌الدین تاجی‌اف (صبای قم)، شهباز ارکینوف (پاس همدان)، یاروسلاو کروشلنیتسکی (مس رفسنجان)، اویبک کلیچف (پیکان) فوزیل موسایف (سپاهان)، بهادر نسیم اف (شهر خودرو)، روسلان ملزدینیوف (نفت مسجد سلیمان) دیگر بازیکنان ازبکستانی بودند که در لیگ برتر ایران به میدان رفته‌اند.
در این بین سرور جباروف با ۳۷ بازی برای سپاهان و استقلال در دو فصل بیشترین تعداد حضور را داشته است و شهباز ارکینوف با ۱۵ گل بهترین آمار را در این بین دارد.
حالا این فرصت در اختیار کاپیتان تیم ملی ازبکستان و آستان ارونوف قرار گرفته تا با حضور در لیگ ایران بتوانند بهترین عملکرد بازیکنان ازبکستانی در لیگ ایران را به نام خود ثبت کنند، البته رسیدن به آمار گلزنی شهباز ارکینوف به حداقل یک فصل دیگر حضور نیاز دارد و رسیدن به آمار بازی جباروف دو فصل حضور پیوسته در لیگ ایران را طلب می‌کند.
این دو بازیکن از بهترین بازیکنان تیم ملی ازبکستان هستند که آستان ارونوف برخلاف عملکرد فوق‌العاده‌ای که به همراه نوبهار در لیگ قهرمان آسیا ارائه کرد در جام ملت‌های آسیا موفق نبود و باید دید روال موفقش در تیم باشگاهی را برای پرسپولیس هم ادامه خواهد داد یا خیر.
این دو بازیکن در حال حاضر در ایران حضور دارند و تست پزشکی و مراحل اداری کارهای ثبت قرار داد را پشت سر گذاشته‌اند و باید دید کی به ترکیب سرخابی‌ها اضافه خواهند شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا