هنر و فرهنگ

بارگذاری بیش از ۳۰ هزار محصول فناورانه در سامانه فروش الکترونیکی «جان»

مدیرکل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم از بارگذاری بیش از ۳۰ هزار محصول فناورانه پارک‌ها در سامانه فروش الکترونیکی جان (جریان اقتصاد نوین) خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ علیرضا زراسوندی، سامانه «جان» وزارت علوم را فروشگاه الکترونیکی برای محصولات فناورانه شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری معرفی کرد و گفت: تاکنون در این سامانه ۳۰۳۰ محصول از سوی ۱۴۵۲ شرکت بارگذاری شده است و ۳ پارک البرز، مرکزی و فارس در رتبه‌های اول تا سوم عملکرد در دی ماه سال جاری قرار گرفتند.
به گفته وی: سامانه «جان» (جریان اقتصاد نوین) با هدف ایجاد بازار برای محصولات تجاری قیمت‌گذاری شده شرکت‌های فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری کشور، از طرف معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و هاب بین‌المللی فناوری و نوآوری ایران به میزبانی اداره فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران طراحی و راه‌اندازی شده است.
این مقام وزارت علوم افزود: در این سامانه محصولات معرفی شده شرکت‌های فناور با نظارت عالیه پارک‌های علم و فناوری کشور احصاء و ممیزی می‌شوند و در این فروشگاه الکترونی در معرض فروش قرار می‌گیرند.
مدیرکل پشیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به راه‌اندازی سامانه «جان» (جریان اقتصاد نوین) اظهار کرد: این سامانه اهدافی چون ایجاد بازار الکترونیکی برای محصولات فناورانه پارک‌های علم و فناوری، ایجاد پایگاه داده قابل اتکا در معرفی محصولات به بازار‌های الکترونیکی، ایجاد بستر همکاری پارک‌های کشور در توسعه محصولات فناورانه، ایجاد زمینه شناسایی محصولات دارای آمادگی صادراتی مناسب و استفاده از محصولات مورد تایید پارک‌های علم وفناوری کشور در فرآیند «توانیران» را دنبال می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا