ورزشی

پشتوانه سازی اولویت اصلی فدراسیون شمشیربازی است

گرگان- ایرنا- رییس فدراسیون شمشیربازی با بیان اینکه پشتوانه‌سازی برای تیم‌های ملی بزرگسالان اولویت اصلی فدراسیون است گفت: برگزاری اردوهای مشترک نوجوانان با جوانان و بزرگسالان در دستور کار قرار دارد.به گزارش ایرنا، علیرضا پورسلمان سه‌شنبه در بازدید از باشگاه‌های ورزشی شمشیربازی مرکز گلستان در گرگان اظهار کرد: برای برنامه‌های سال جاری تقویم کاری را تکمیل کردیم که به تایید هیات رییسه و اعضای مجمع رسیده است.
وی بیان کرد: ما در سال جاری برای هر سه اسلحه سابر، اپه و فلوره در ۲ بخش بانوان و آقایان و رده‌های سنی نونهالان تا بزرگسالان مسابقات مختلف برگزار کردیم.
رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: در ارزیابی‌های صورت گرفته سال جاری، تعداد مسابقات داخلی این‌ رشته امسال نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است.
وی خاطرنشان کرد: نونهالان، نوجوانان و جوانان برتر را شناسایی کردیم و در واقع مسابقات رده‌های سنی را تکمیل و در حالبرگزاری اردوهای مختلف هستیم.رییس فدراسیون شمشیربازی گفت:
وی ادامه داد: اردوهای هر سه اسلحه در حال برگزاری است و احکام مربیان صادر شده و در اردوها مسابقات انتخابی هم در حال برگزاری است.
وی اضافه کرد: تلاش داریم تا ۲ اردوی برون مرزی در روسیه و آلمان برای اسلحه‌های اپه و فلوره برگزار کنیم تا نفرات اصلی شرکت کننده کشورمان در رقابت‌های انتخابی قاره آسیا شناسایی شوند.
رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: در مسابقات انتخابی قاره آسیا که اردیبهشت ماه سال آینده در دبی برگزار خواهد شد، بهترین و شایسته‌ترین ورزشکار ما در بخش اسلحه‌های سابر بانوان، فلوره بانوان و اپه آقایان حضور خواهند داشت تا بتوانند سهمیه المپیک را کسب کنند.
پورسلمان یادآور شد: وررشکارانی که پیشتر کسب سهمیه کردند، اجازه حضور در انتخابی قاره را نخواهند داشت.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حوزه مالی فدراسیون اشاره کرد و گفت: در مسابقات داخلی سال جاری ۳۱ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی بیان کرد: با توجه به در پیش بودن چهار مسابقه بین‌المللی و چندین اردوی مختلف، فدراسیون هیچ بدهی مالی ندارد و هیچ برنامه این فدراسیون به علت نبود بودجه و اعتبارات برزمین نمانده است.
رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: حامی مالی اسلحه سابر هم تا ۲ هفته آینده مشخص خواهد شد تا برای اعزام ملی‌پوشان این بخش هم مشکلی نداشته باشیم.
پورسلمان افزود: در خصوص وسایل رقابتی، پنج دستگاه ضربه‌شمار وارد کردیم که در ۱۲ سال گذشته وارداتی نداشتیم با این دستگاه‌ها مشکلات دستگاه‌های دیجیتال گذشته حل شده است.
وی در خصوص کسب مدال در المپیک ۲۰۲۴ گفت: قول کسب مدال با توجه به وجود حریفان و همچنین کسب سهمیه تیمی کار سختی است، اما شمشیربازی ایران به درجه‌ای رسیده که سهمیه نگرفتن شایسته آن نیست و هدف‌گذاری ما برای کسب مدال است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا