ورزشی

دستگیری هواداران یونایتد در آنفیلد به دلیل توهین!

پلیس سه هوادار منچستریونایتد را به دلیل خواندن شعارهای ناپسند درباره فاجعه هیلزبورو در بازی ماه گذشته این تیم مقابل لیورپول در آنفیلد دستگیر کرد.به گزارش “ورزش سه”، پلیس مرسی ساید، سه مرد جوان از طرفداران منچستریونایتد را “بر اساس نقض قانون نظم عمومی در رابطه با شعارهای توهین آمیز به یک فاجعه غم‌بار” دستگیر کرد. این حادثه در خارج از ورزشگاه آنفیلد قبل از بازی روز ۱۷ دسامبر بین دو تیم رخ داد و یونایتدها به کشته شدگان فاجعه هیلزبورو اهانت کردند. فاجعهٔ هیلزبورو حادثه‌ای  بود که در مرحلهٔ نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال انگلستان و در ورزشگاه هیلزبورو به دلیل تجمع هواداران و مدیریت اشتباه مسئولان ورزشگاه در هدایت سیل جمعیت در بازی بین تیم‌های لیورپول و ناتینگهام فارست در ۱۵ آوریل ۱۹۸۹ به وقوع پیوست. در این حادثه ۹۷ نفر جان خود را از دست دادند و ۷۶۶ نفر مجروح شدند. این سه مرد به صورت مشروط آزاد شده‌اند و در انتظار تفهیم اتهام هستند.
رئیس پلیس مرسی ساید در این باره گفت: “ما می‌توانیم تایید کنیم که سه نفر در ارتباط با رفتار توهین آمیز دستگیر شده‌اند و البته اعمال آنها منعکس کننده اکثریت قریب به اتفاق هواداران هر دو باشگاه نبود.”
در یک اتفاق دیگر هم، یکی دیگر از هواداران یونایتد توسط کارکنان ورزشگاه در نیمه دوم آن بازی به دلیلی مشابه از ورزشگاه آنفیلد اخراج شد. این هوادار که به شدت اتهامش را رد می‌کند، از آن زمان درخواست تجدید نظر را از طریق وکلایش آغاز کرده است. تیم حقویقی او از هواداران یونایتد که احتمالاً شاهد این حادثه بوده‌اند، خواسته‌اند که برای تأیید روایت او شهادت دهند.
این اتفاقات در حالی رخ داد که اریک تن هاخ و یورگن کلوپ، سرمربیان دو تیم از هواداران هر دو باشگاه خواستند که از شعار دادن درباره وقایعی که اتفاقات غمباری در تاریخ دو باشگاه محسوب می‌شوند خودداری کنند. لیورپول و منچستریونایتد بعد از بازی تا به این لحظه از اظهار نظر در رابطه با این ماجراها خودداری کرده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا