ورزشی

پی‌اس‌جی اینجا از بارسلونا عقب افتاد

پرداختی‌های پی اس جی در فصل گذشته بالا بود اما از این حیث پایین‌تر از بارسلونا در بین باشگاه‌های بزرگ اروپا قرار گرفت.به گزارش “ورزش سه”، بر اساس گزارش “Football Benchmark” که بر اقتصاد باشگاه‌های بزرگ اروپایی تمرکز دارد، پاری سن ژرمن در سال گذشته ۱۱۰ میلیون یورو ضرر انباشته داشته است. تیم پاریسی البته رکورد ضرر ۸۰۰ میلیون یورویی هم دارد و باید کسری آن در سال‌های آینده به تدریج کاهش یابد.
یکی از دلایل این زیان مالی، به دست‌مزدی است که باشگاه فرانسوی به بازیکنان و کارمندان خود در فصل گذشته پرداخت کرده است. این رقم که بالغ بر ۶۳۳.۷ میلیون یورو می‌شود، تنها توسط بارسلونا پیشی گرفته که هزینه کارکنانش ۶۳۹.۳ میلیون یورو بوده است.
البته کاهش دستمزد پی اس جی در سال‌های اخیر شروع شده است. برای مثال هزینه دستمزد در فصل ۲۲-۲۰۱۱، نزدیک به ۷۲۹ میلیون یورو بود که در طول سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشت. در این گزارش توضیح داده شده است که در فصل جاری و  پس از اینکه بازیکنانی مانند مسی، نیمار یا سرخیو راموس از پی اس جی رفتند، باشگاه افت قابل توجهی در پرداختی‌هایش داشته و این تاثیر مثبت خود را در سال‌های بعد نشان خواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا