ورزشی

مورینیو نگذاشت یک بچه لوس بشوم!

اسکات مک تامینی، ستاره منچستریونایتد، ژوزه مورینیو را در روند دوران بازی اش بسیار تاثیرگذار دانسته است.به گزارش “ورزش سه”، این هافبک ۲۷ ساله از سال ۲۰۰۲ فوتبال خود را در منچستریونایتد شروع کرد و تاکنون در همه تیم های پایه برای شیاطین سرخ توپ زده است. پس از ورود به تیم اصلی در سال ۲۰۱۷، این ستاره اسکاتلندی تاکنون ۲۵ گل در ۲۳۳ بازی برای یونایتد به ثمر رسانده است.
مک تامینی در صحبت با جیک هامفری در پادکست او، درباره زندگی حرفه ای اش تحت نظر مورینیو صحبت کرد و گفت که این مربی چقدر برای او در منچستریونایتد تاثیرگذار بوده است.
مورینیو که روز سه‌شنبه از باشگاه رم اخراج شد، بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ سرمربی مک‌ تامینی در اولدترافورد بود. آن زمان، با غیبت چندین ستاره به دلیل فیفادی، مک تامینی این فرصت را داشت که در یک جلسه تیم اصلی خود را به مورینیو ثابت کند. او در این باره گفت: “زمانی که برای اولین بار به تمرینات تیم اصلی رفتم، شاید در شروع فصل ۲۰۱۷، قرار بود با ژوزه تمرین کنم و بیشتر اعضای تیم در فیفادی با تیم های ملیشان بودند.
من در این جلسه کمی عصبی بودم و صدایم را بلند کردم. می دانستم که زیر نظر قرار دارم و حتی با سختگیری قضاوت می شوم. کار اشتباهی کردم. من با برخی از بازیکنان مسن‌تر – [مایکل] کریک و [اشلی] یانگ بحث کردم و گفتم وقتی شما همه تصمیم‌ها را می‌گیرید، جای تعجب نیست که ما شانسی نداریم.
مورینیو با من صحبت کرد و گفت باید با آنها کنار بیاییم و نگذارم که احساس کنند من یک بچه لوس هستم. او همچنین گفت که خودم را زیاد دست بالا نگیرم چون هنوز به جایی نرسیده ام. من خیلی ناراحت شدم چون فکر می کردم دیگر هرگز مرا به تیم اصلی دعوت نمی کند. چند ماه بعد مربی بدنسازی به من گفت ژوزه داشت تو را آزمایش می کرد و نظرش به تو مثبت است. شنیدن [کلمات مثبت] خوب بود و اینکه او سعی داشت واقعا ما را آزمایش کند و ببیند چطور پیش می رویم.”
مک تامینی با پنج گلی که در این فصل به ثمر رسانده، به عنوان یک بازیکن مهم در تیم اصلی تحت هدایت اریک تن هاخ، سرمربی فعلی منچستریونایتد، که در ابتدا قصد داشت این هافبک را تابستان گذشته بفروشد، در نظر گرفته می شود.
مک تامینی با تاکید بر اینکه مورینیو تاثیر زیادی در حرفه او گذاشته است، گفت: “شما نمی توانید بی دلیل بلند پروازی کنید، زیرا شرایط سر شما را به سنگ خواهند زد. خوش شانس بودم که او [ژوزه] آمد و به من فرصت داد.
من بسیار مدیون او هستم و خانواده ام او را دوست دارند. وقتی می‌خواستم اسکاتلند را به جای انگلیس برای بازی انتخاب کنم، چون همیشه می‌خواستم برای پدربزرگم برای اسکاتلند بازی کنم، خوزه گفت با قلبت به تیم ملی‌ای که می خواهی برو و من همیشه برای هر تصمیمی که بخواهی در مورد آن صحبت کنی کنارت هستم.
وقتی داشت می رفت، وارد دفترش شدم. حالم گرفته بود. برایم سخت بود، برایم فردی ارزشمند بود و با رفتنش احساس می کردم رویاهایم بر باد می روند.
من فقط گفتم خیلی ممنون از فرصتی که برای من قائل شدی و اسطوره زندگی واقعی برایم بودی و برای فعالیت‌های بعدی برایش آرزوی موفقیت کردم. ما از آن زمان تا به حال با هم در تماس بوده ایم. من خیلی از او سپاسگزارم. قدرت و خودباوری: او این‌ها را به من القا کرد.”

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا