هنر و فرهنگ

کتاب «گروه درمانی تراما در مراحل نخستین» منتشر شد

کتاب «گروه درمانی تراما در مراحل نخستین (ترویج امنیت و مراقبت از خود)» به قلم دو روان‌شناس آمریکایی که تحقیقات گسترده‌ای درباره قربانیان خشونت دارند، منتشر شده است.به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «گروه درمانی تراما در مراحل نخستین (ترویج امنیت و مراقبت از خود)» نوشته جودیت لوئیس هرمن، و دییا کلیوایالیل با ترجمه مهناز مرادی توسط نشر فرزان روز با موضوعات روان‌درمانی گروهی، اختلال فشار روانی پس آسیبی- درمان، روان‌درمانی گروهی- روش‌ها، خشونت- روش‌شناسی ۲۴۲ صفحه منتشر و روانه بازار شده است.
جودیت لوئیس هرمان (متولد ۱۹۴۲) یکی از نویسندگان این کتاب یک روانپزشک، محقق، معلم و نویسنده آمریکایی است که بر درک و درمان محارم و استرس آسیب‌زا تمرکز کرده است. هرمن استاد روانپزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد، مدیر آموزش برنامه قربانیان خشونت در گروه روانپزشکی در اتحاد سلامت کمبریج در کمبریج، ماساچوست، و یکی از اعضای بنیانگذار مجموعه سلامت روان زنان است.
در ابتدای این کتاب مطلبی با عنوان «چگونه از این راهنما استفاده کنیم؟» منتشر شده که معرف محتوای کتاب «گروه درمانی تراما در مراحل نخستین (ترویج امنیت و مراقبت از خود)» است و در این متن آمده:
«کسانی که این گروه را راهنمایی می‌کنند باید متخصصان سلامت روان (مثلاً روان‌شناس، مددکار اجتماعی، روان‌پزشک، و یا پرستار روان‌پزشکی) که در کار کردن با مراجعانی که دچار تراما شده‌اند و در گروه‌درمانی تجربه دارند باشند. دانشجویان و افراد تازه آغاز به کار کرده می‌توانند این گروه را زیر نظر افراد متخصص رهبری کنند.
قبل از آغاز گروه‌درمانی ما پیشنهاد می‌کنیم که این راهنمای درمان را از ابتدا تا انتها به طور کامل بخوانید. بعد از آن خواهید فهمید که چگونه آن را برای جمعیت بیمارانی که در نظر دارید تطبیق دهید. فصل اول مروری بر تحقیقاتی است که بر روی گروه‌درمانی برای درمان تأثیرات خشونت بین‌فردی شده است. در فصل ۲ تا ۴، با دستورالعمل‌های مشخص و جلسه به جلسه، ما توضیح می‌دهیم که چگونه مدل آموزشی گروه را حفظ کنید در حالیکه پروسه پشتیبانی گروهی هم تقویت شود. ده جلسه این گروه در حول یک برگه کار طراحی شده که در گروه با صدای بلند خوانده می‌شود و در طول آن وقفه‌هایی برای ارائه نظرات داده می‌شود. برگه‌های کار ابزارهایی بسیار قابل‌اند که در پیوست «پ» آورده شده‌اند. در فصل ۵ ما بر چالش‌های رهبری گروه تمرکز می‌کنیم، و در نهایت، در فصل ۶ که اطلاعات عمومی‌ای در مورد چگونگی تطبیق دادن این برنامه برای جمعیت‌های مختلف فراهم شده است.
این کتاب راهنما شامل داستان‌هایی از مداخلات درمانی است که فقط به عنوان مثال آورده شده‌اند. ما شدیداً توصیه می‌کنیم که راهنمای درمان را به جلسات خود نیاورید و از روی آن‌ها کلمه به کلمه نخوانید. ما امیدواریم که راهنماهای گروه باتجربه و تازه‌کار خواهند توانست بر ساختار گروهی فراهم شده در این کتاب تکیه نکنند تا صدا و روش منحصربه‌فرد خود را در روند درمان به کار گیرند.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا