ورزشی

فریاد شیران: ندانم‌کاری سرمربی باعث ناکامی در جام ملت‌ها شد

مربی اسبق تیم ملی فوتبال درباره ناکامی تیم ملی فوتبال در رسیدن به فینال جام ملت‌های آسیا توضیحاتی را بیان کرد.
نادر فریاد شیران مربی اسبق تیم ملی فوتبال درباره شکست برابر تیم ملی قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: با این سیستمی که ما طراحی کرده بودیم قطری‌ها توپ را می‌گرفتند و گل می‌زدند. ما اول باید ارسال می‌کردیم  و همانند نیمه دوم بازی با ژاپن بازی می‌کردیم و تعویض‌های اشتباه باعث شد که ۲ موقعیت تک به تک قطری‌ها که کم بود گل شود.
او افزود: به نظرم پنالتی تیم ملی ایران هم درست نبود، چون دست مدافع قطری روی صورتش بود و اگر داور کویتی این پنالتی را نمی‌گرفت در آن صورت بهانه می‌آوردند که داور باعث باختمان شده است.
فریاد شیران گفت: بازیکنانی که داخل زمین مسابقه هستند میانگین سنی آن‌ها را در نظر می‌گیرند نه بازیکنانی که بر روی نیمکت نشستند. اگر میانگین سنی بازیکنان تیم ملی را بگیرند پیرترین تیم قرن می‌شویم. واقعا متاسف شدم و دلم برای این بازیکنان شایسته که بهترین و آخرین  دوران فوتبالی شان بود سوخت که موفقیت کسب نکردند واین هم به خاطر ندانم کاری سرمربی تیم ملی بود.
مربی اسبق تیم ملی فوتبال درباره برنامه تیم ملی فوتبال بعد از ناکامی در جام ملت‌های آسیا گفت: باید یک مربی نترس را برای تیم ملی بگذارند و یکسری از بازیکنانی که سنشان بالا رفته است از تیم ملی کنار بروند. نگاه آنی برای تیم ملی در نظر گرفتند که با این بازیکنان به این مسابقات رفتند. سرمربی تیم ملی می‌توانست ۱۱ بازیکن قدیمی و ۱۰ بازیکن جوان را به این رقابت‌ها ببرد که جوانان در  این بازی‌ها تجربه کسب می‌کردند. در جام جهانی بعدی می‌خواهند یک عده جوان را به تیم ملی بیاورند که هیچ مورد شناختی از مسابقات بین المللی فشرده همانند جام ملت‌ها و جام جهانی را ندارند. شاید می‌خواهند با همین تیم راهی جام جهانی بعدی شوند.
او افزود: بازیکنان ما با سیستم علی اصغری و ارسال‌های بلند و اشتباه ژاپنی ها، توپ را وارد دروازه حریف کردند. تیم‌های هنگ کنگ و سوریه را  به زور بردیم. نوسان تیم ملی ناشی از یک لشگر سلمان طور است. در مقدماتی جام جهانی ۳ نفر در کادر فنی بودیم و صالح پور  در جام ملت‌های آسیا به ما اضافه شد و اگر خداداد عزیزی به این مسابقات می‌رفت در آن صورت ما رکورد کادر فنی را می‌شکستیم. من مطمئن هستم که آدم‌های دیگر هم به جمع تیم ملی اضافه شدند. به نظرم نفرات بیشتری از پیشکسوتان  همانند فرکی و روشن باید به قطر می‌بردند. ما  فقط متوسل به دعا شدیم. سرمربی تیم ملی نمی‌داند که ما بازیکن ارسال کننده نداشتیم و رامین رضاییان را بیرون کرد و رضا اسدی و شهریار مغانلو را به بازی آورد.  کنعانی زادگان به جلو می‌رود باید سانت هم  کند. مشکل فوتبال ما این است که آدمی که دانش روز دنیا را ندارد برای هدایت تیم ملی می‌گذاریم و برخی از اعضای کادر فنی را نمی‌شناسیم. افسوس می‌خورم برای مردم که دلشان شکست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا