سیاسی

نادری: حزب جماران دنبال تداوم حضور ۲۰ نفر از نمایندگان فعلی در مجلس آینده است

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در رابطه با مولفه‌های انتخابات(اسلامیت، امنیت و مشارکت) گفت: حزب جماران پیرو رهبر انقلاب به دنبال تحقق این مولفه‌هاست.به گزارش ایسنا، احمد نادری در نشست خبری که نمایشگاه رسانه های ایران اظهار داشت: تعدادی از جوانان انقلابی در حزب جماران دور هم جمع شدند که برخی از این اعضاء عضو هیات علمی دانشگاه‌ها هستند و این حزب سه دوره شورای مرکزی را پشت سر گذاشته است و من افتخار دارم دبیرکل چهارمین دوره شورای مرکزی این حزب باشم.
وی اضافه کرد: دوره جدید که بنده حقیر دبیرکلی آن را برعهده دارم بحث انتخابات مجلس است که با آن مواجه هستیم و هدف ما در حزب جماران برگزاری انتخابات پرشور است و خوشبختانه لیست های متعدد انتخاباتی تا الان در انتخابات ارائه شده است و یکی از دغدغه‌های ما وحدت جریان‌های انقلابی است.
نادری با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در رابطه با مولفه‌های انتخاباتی که در اسفندماه برگزار می‌شود، عنوان کرد: اسلامیت، امنیت و مشارکت از مولفه‌های مهمی است که حزب جماران نیز پیرو رهبر انقلاب به دنبال این مولفه‌ها است.
وی اضافه کرد: فعالیت‌های ما در حزب جماران شامل تداوم حضور ۲۰ نفر از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی در مجلس آینده است و نکته دیگر در مشارکت است من با توجه به رویکرد کلاسیک به قدرت که عموما مارکس وبری است در این نگاه قدرت مکانیکی است و در نقطه کانونی متمرکز شده است.
عضو هیات رییسه مجلس ادامه داد: رویکرد دیگر که متاخر نیز است رویکرد میشل فوکو است. در این رویکرد قدرت یک امر متمرکز نیست و در سطح جامعه پخش شده است و نقطه پیوند قدرت و جامعه در مشارکت است و ما باید سعی کنیم قدرت پخش شده در جامعه را با مشارکت بالای سیاسی به عرصه قدرت ببریم. همچنین مشارکت با وضع امنیت ارتباط وثیق دارد و پشتیبانی برای نمایندگان مجلس ایجاد می‌کند و این پشتوانه در  امر داخلی و خارجی برای نظام اسلامی موثر است و با توجه به این پشتوانه می‌توان بسیاری از مشکلات کشور را حل کنیم.
احمد نادری یکی از اقدامات مهم مجلس یازدهم را قانون رتبه‌بندی معلمان دانست که بعد از انقلاب به آن پرداخته نشده است. قانون دیگر قانون دانش بنیان است که در مجلس به مصوبه تبدیل شده است که اگر دولت انقلابی آن را عمل کند موجب تحول در کشور خواهد شد.
وی اضافه کرد: دیگر قانونی که در مجلس یازدهم شورای اسلامی تصویب شد قانون جوانی جمعیت است و در این قانون مشوق‌های خوبی برای افزایش جمعیت در نظر گرفته شده است.
وی گفت: ابرپروژه مجلس یازدهم بازگرداندن هفت‌تپه به دولت و اصلاح برخی رویه‌ها بود. مجلس یازدهم ملقب به مجلس انقلابی است و این لقب را مقام معظم رهبری به مجلس دادند.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مطابق فرمایشات رهبر انقلاب مجلس یازدهم ترکیبی از مدیران سابق دولتی، جوانان انقلابی و نمایندگان ادوار مجلس است که اختلاف نظری جدی با دولت قبل داشت به نظرم دولت قبل دولت نئولیبرال بود و با رویکرد انقلابی تمایزهای زیادی داشت اما خوشبختانه دولت فعلی دولت انقلابی است که برآمده از رای مردم است و تفاوت گفتمانی بین دولت و مجلس وجود ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا