هنر و فرهنگ

آشنایی بیشتر کودکان با ادبیات کهن و حماسه‌های اصیل ایرانی در رویداد «کودک و شاهنامه»

ایسنا/خراسان رضوی معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: اولین رویداد «کودک و شاهنامه» فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر کودکان با ادبیات کهن و حماسه‌های اصیل ایرانی را فراهم خواهد کرد.سیدجلیل بامشکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: فردوسی حق زیادی در حوزه فرهنگ، ادبیات و آداب و رسوم به گردن تمام فارسی زبانان دارد. علاوه بر این نیز شاهنامه فردوسی یک اثر حماسی ویژه و به مراتب فراتر از سایر آثار حماسی دنیاست. لذا آموزش و آشنایی کودکان و نوجوانان با داستان‌های شاهنامه نه تنها باعث رشد خلاقیت آن‌ها می‌شود بلکه حس میهن دوستی، مبارزه با ظلم و آزادی‌خواهی را در آن‌ها تقویت می‌کند.
وی ادامه داد: رویداد «کودک و شاهنامه» از ۱۲ الی ۱۷ اسفند ماه با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر ویژه مدارس برگزار می‌شود. همچنین در نوبت شبانگاهی از ساعت ۱۷ الی ۲۰ حضور آزاد فرزندان به همراه خانواده‌هایشان را خواهیم داشت.
بامشکی خاطرنشان کرد: این رویداد شامل سرودخوانی، اجرای نمایش و پنج غرفه ادبی، هنری، بازی و سرگرمی، اوریگامی و ماسک‌سازی است که محتوای همه موارد مرتبط با شاهنامه و حماسه بوده و فرصت مناسبی را برای آشنایی بیشتر کودکان با ادبیات کهن و حماسه‌های اصیل ایرانی فراهم خواهد کرد.
معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد اضافه کرد: این رویداد برای اولین بار با رویکرد آموزشی و بازی برای کودکان مناطق کم برخوردار مشهد برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا