هنر و فرهنگ

تازه‌ترین اثر «غلامرضا بکتاش» رونمایی شد

ایسنا/همدان آیین رونمایی از تازه‌ترین اثر «غلامرضا بکتاش» امروز ۱۸ بهمن با حضور فریدون محمودی، مریم زندی و محسن کریمی از شعرای شهرستان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره سه ملایر برگزار شد.کتاب «خودم را خیس کردم»، تازه‌ترین اثر غلامرضا بکتاش است که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون خدمت رضوی همزمان با چهل و پنجمین بهار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی رونمایی شد.
شاعر این کتاب ضمن قدردانی از اداره کتابخانه‌های عمومی به جهت پرداخت به آثار جدیدالانتشار گفت: وقتی شاعری از ۵۰ سالگی گذر می‌کند و ۵۰ عنوان کتاب دارد باید گفت اکنون دیگر نوبت بچه‌هاست که شکوفا شوند.
غلامرضا بکتاش خطاب به کودکان حاضر در برنامه تأکید کرد: با نترسیدن از اشتباه می‌توان به قله‌های زندگی دست پیدا کرد.
مریم زندی، یکی از شاعران ملایری نیز کتاب حاضر را تحولی در اشعار بکتاش خواند و عبور بکتاش از واژهای متداول شعر کودک و اشاره به واژه‌های امروز و در دنیای بزرگترها را پوست‌اندازی و تحول شعر وی خواند.
زندی مطرح کرد: نسل امروز نسل پرسش و چالش است و شاعر در این کتاب تلاش کرده نگاهی ملموس و امروزی به دنیای کودک داشته باشد.
وی شعر بکتاش را دارای ظرافت‌های زبانی و موسیقی درونی خواند و یکی از علت‌های دلنشین بودن اشعار وی برای کودکان را همین خصوصیت خواند.
فریدون محمودی، دیگر شاعر ملایری شعر بکتاش را شعری سنجیده و انتخاب واژگان از سوی وی را هنرمندانه دانست و اظهار کرد: شعر بکتاش با وجود سادگی و روانی، دارای موسیقی درونی است و کودک امروز با این سبک از شعر ارتباط خوبی برقرار می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا