اخبار یکجهان

خرده فروشی آنلاین در چین به ۳۰۳ میلیارد دلار رسید

خرده فروشی آنلاین در چین رشد ثابتی را در ماه‌های اول و دوم سال ۲۰۲۴ ثبت کرد و به ۲.۱۵ تریلیون یوان (حدود ۳۰۳ میلیارد دلار) رسید.

به گزارش بانک برتر به نقل از ایبنا، خبرگزاری چینی شین‌هوا گزارش داد کل خرده‌فروشی‌های آنلاین در دوره فوق‌الذکر به ۲.۱۵ تریلیون یوان بالغ شده که بر اساس داده‌های رسمی منتشر شده توسط وزارت بازرگانی چین، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵.۳ درصد افزایش داشته است.

خرده فروشی آنلاین کالا‌های فیزیکی در سراسر چین ۱۴.۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به ۱.۸۲ تریلیون یوان رسید که ۲۲.۴ درصد از کل خرده فروشی کالا‌های مصرفی در چین را شامل می‌شود.

تعداد خریداران آنلاین در چین تا پایان دسامبر ۲۰۲۳ به بیش از ۹۱۴ میلیون نفر افزایش یافت.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز اطلاعات اینترنتی چین، این عدد حدود ۸۳.۸ درصد از کل کاربران اینترنت در کشور را تشکیل می‌دهد و بر ادامه رشد صنعت تجارت الکترونیک، حمایت آن از اقتصاد ملی و ارتقای مصرف تاکید دارد.

به گفته لیو یولین، رئیس مرکز اطلاعات اینترنتی چین، بیش از ۱۵۰ میلیون مشتری در سال ۲۰۲۳ محصولات چینی را خریداری کردند که نشان دهنده علاقه جوانان به فرهنگ سنتی چین و گسترش برند‌های محلی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا