اخبار یکنفت و انرژی

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۴

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۰ سنت معادل ۰.۳۴ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۷۲ سنت رسید.

به گزارش بانک برتر به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز سه شنبه افزایش یافته است. نشانه‌های بهبود تقاضا و افزایش تنش‌ها در خاورمیانه از عوامل بالا رفتن قیمت نفت بوده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۳۰ سنت معادل ۰.۳۴ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۷۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۵ سنت معادل ۰.۴۲ درصد افزایش ۸۴ دلار و ۶ سنت معامله می‌شود.

تحلیلگران عقیده دارند اطلاعات بهتر از حد انتظار تولید کارخانه‌ای در آمریکا و چین قیمت‌ها را بالا برده است.

تولید کارخانه‌ای در چین و آمریکا برای اولین بار در ۶ ماه و یک سال و نیم گذشته در ماه مارس افزایش داشته است. بازار‌ها این افزایش را نشانه‌ای از بالا رفتن تقاضا برای نفت می‌دانند. چین بزرگ‌ترین وارد کننده نفت خام دنیا و آمریکا بزرگترین مصرف کننده نفت دنیاست.

تحلیلگران عقیده دارند اگر قیمت نفت آمریکا از سطح ۸۴ دلار در هر بشکه بگذرد، تا ۹۰ و ۹۵ دلار در هر بشکه هم بالا می‌رود. قیمت نفت آمریکا آخرین بار در اوت ۲۰۲۲ به ۹۵ دلار رسیده بود.

در خاورمیانه، حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه درگیری‌هایی را که بیش از ۶ ماه به طول انجامیده، تشدید می‌کند و نگرانی در مورد عرضه نفت را افزایش می‌دهد.

اجلاس سازمان کشور‌های صادر کننده نفت اوپک در روز چهارشنبه بصورت آنلاین برگزار می‌شود تا در مورد کاهش تولید این گروه تصمیم‌گیری شود. انتظار می‌رود اعضای اوپک کاهش تولید ۲.۲ میلیون بشکه‌ای خود را تا پایان سه ماهه دوم سال جاری میلادی تمدید کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا