اخبار یکنفت و انرژی

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶ سنت معادل ۰.۰۷ درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۹۸ سنت رسید.

به گزارش بانک برتر به نقل از ایبنا، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه افزایش یافته است. کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت خام آمریکا و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی نگرانی در مورد محدود شدن عرضه نفت را افزایش داده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶ سنت معادل ۰.۰۷ درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۹۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترنتیت آمریکا هم با ۱ سنت معادل ۰.۰۱ درصد افزایش ۸۵ دلار و ۱۶ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی در روز گذشته به بالاترین قیمت از ماه اکتبر رسیدند.

ذخایر نفت خام آمریکا ۲.۳ میلیون بشکه طی یک هفته گذشته کاهش یافته است. این رقم بسیار بالاتر از ۱.۵ میلیون بشکه در روز کاهشی است که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند.

روسیه یکی از سه تولید کننده بزرگ نفت دنیا و یکی از صادرکنندگان بزرگ محصولات نفتی با حملات اوکراین به پالایشگاه‌های نفت خود دست پنجه نرم می‌کند و زیرساخت‌های انرژی اوکراین را هم مورد هدف قرار داده است.

از طرف دیگر ایران اعلام کرده اقدام حمله اسرائیل به سفارت خود در سوریه را خواهد گرفت که خطر تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه را افزایش می‌دهد.

پمکس، شرکت نفت دولتی مکزیک هم از واحد تجارت خود درخواست کرده صادرات ۴۳۶ هزار بشکه در روز نفت خام را در ماه جاری میلادی متوقف کند.

انتظار می‌رود ائتلاف اوپک پلاس در اجلاس وزارتی امروز تغییری در سیاست تولید خود ایجاد نکند.

ارزش دلار آمریکا هم پایین آمده و خرید نفت را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا