اخبار یکسکه و طلا

روند کاهشی قیمت طلا و سکه ادامه دارد/ کاهش تقاضا برای خرید طلا در بازار

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران: از روز گذشته به خاطر کاهش تنش‌های سیاسی و نوسان ارز، شاهد روند کاهشی قیمت طلا و سکه هستیم.

به گزارش بانک برتر به نقل از ایبنا، نادر بذرافشان امروز دوشنبه اظهار داشت: با وجود اینکه تا روز شنبه ۲۵ فروردین ماه، افزایش قیمت زیادی را در بازار طلا همراه با افزایش انس جهانی داشتیم از روز گذشته شاهد کاهش نرخ طلا و سکه در بازار هستیم.

وی افزود: پیش از این قیمت سکه به ۴۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلا به سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده بود که امروز سکه به کانال ۴۴ میلیون تومان و طلا به قیمت سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران با بیان اینکه افزایش قیمت طلا و سکه به خاطر افزایش انس جهانی از یک ماه گذشته است، گفت: رکورد انس جهانی باعث تغییر در بازار‌های جهانی شد همچنین نوسانات ارز و تنش‌های سیاسی و اقتصادی نیز در روند افزایشی بازار طلا تاثیر گذار بود.

وی ادامه داد: اکنون تنش‌های سیاسی فروکش کرده و از قیمت اوج ارز کاسته شده و این باعث کاهش التهاب در بازار شده است.

بذرافشان با تاکید بر اینکه فعلا خریداری در بازار طلا نیست گفت: امیدواریم آرامش به بازار برگردد و شاهد رونق این صنعت در کشور باشیم. سال گذشته هم رکود در بازار طلا را شاهد بودیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا