اخبار یکاقتصادیمهم ترین اخبار

هجوم امواج سهمگین نقدینگی و سکوت سکاندار کشتی پولی کشور؟!

بانک برتر ، درپی اعلام خبر رکوردشکنی بی‌سابقه و تاریخی دولت روحانی در افزایش وحشتناک نقدینگی کشور به ۶ برابر دولت‌های قبلی از سوی دکتر حیدر مستخدمین حسینی معاون وزیر اسبق اقتصاد؛موجب اظهار نگرانی کارشناسان و مردم از سکوت رییس‌کل بانک مرکزی به‌عنوان سکان‌دار اصلی کشتی پولی کشور و ناتوانی در عمل به وظیفه اصلی به‌عنوان حفظ ارزش پول ملی شده است.
براساس آمارهای ارائه‌شده دولت روحانی در یک رکوردشکنی بی‌سابقه در تاریخ ایران رقم نقدینگی را از ۴۵۰ هزار میلیارد تومان به ۲۷۰۰ میلیارد تومان در دولت خودش رسانده و به همین سبب نیز موجبات کاهش ارزش پول ملی، افت شدید قدرت خرید مردم و کم‌رنگ‌تر شدن ارزش کار و تلاش اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌ها شده است .
آقای ن- ق یکی از شهروندان تهرانی و فعال در حوزه کشاورزی با اظهار تاسف از عملکرد دولت و سکوت معنادار آقای همتی به عنوان رییس بانک مرکزی و مسئول اصلی در حفظ ارزش ذاتی پول کشور می‌گوید اگر دولت به هر دلیلی زمینه افزایش بدون پشتوانه پول را فراهم می کند این وظیفه رییس بانک مرکزی است که به‌عنوان یک مسئول در حوزه پولی باید واکنش نشان دهد و حداقل مخالفت خود را اعلام کند؛نه اینکه چشمان خود را بسته و از مسئولیت خود شانه خالی کند.
این هم‌وطن تولیدکننده با تاکید براینکه افزایش سرسام‌آور نقدینگی و کاهش ارزش پول کشور فشار سنگینی را بر حوزه تولید و اشتغال وارد کرده و عملاً نرخ تورم را از وضعیت سالانه حتی به ماه و روز رسانده است گفت: با چنین اوضاعی ادامه تولید تقریباً درحال رنگ باختن است و دیگر نمی‌توان برنامه‌ای برای آینده تولید متصور شد.
آقای م- رضایی منش دیگر شهروندی است که ضمن گلایه از دولت و بانک مرکزی در ناتوانی سامان‌دهی به وضع پولی کشور می گوید اکنون شرایط به گونه‌ای شده که باید یک بسته اسکناس هزار تومانی را در ترازو بگذاریم و معادل وزن آن جنس دریافت کنیم.
آیا شما مسئولین می‌توانید با چنین وضعی مایحتاج روزانه خانواده خود را تامین کنید؟ و از مسئولین بویژه رییس بانک مرکزی می‌خواهد حتی برای یک روز هم شده خود را جای کارگران و کارمندان حقوق‌بگیر بگذارد آن وقت ببیند می‌تواند با درک حساسیت موضوع نسبت به این وضعیت خطرناک نقدینگی واکنش نشان دهد؟!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا