اقتصادیبورس

رشد ۴۰ درصدی حجم معاملات در بورس کالا

بانک برتر، بررسی عملکرد در هفته منتهی به هشتم آبان ماه جاری، دادوستد ۵۶۱ هزار و ۳۵۹ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۵۵ هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران را نشان داد که نسبت به هفته گذشته با افزایش حجم و ارزش معاملات روبرو شد.

بنابراین در هفته اخیر و در تالار محصولات صنعتی و معدنی، ۲۰۴ هزار و ۶۲۸ تن انواع کالا به ارزش ۲۴ هزار و چهار میلیارد ریال معامله شد.

همچنین در این تالار ۲۰۱ هزار و ۸۷۸ تن فولاد، ۷۳۰ تن آلومینیوم، یک هزار و ۶۰ تن مس، ۱۲۰ تن سولفور مولیبدن، ۸۴۰ تن روی و پنج کیلوگرم طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

علاوه براین در هفته معاملاتی یاد شده در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۳۵۶ هزار و ۳۵۰ تن انواع کالا به ارزش ۳۱ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال به فروش رسید.

برپایه این گزارش در تالار مزبور، ۱۸۳ هزار و ۶۰۰ تن وکیوم باتوم (مواد اولیه تولیدقیر)، ۵۷ هزار و ۱۹۶ تن قیر، ۶۳ هزار و ۵۶۸ تن مواد پلیمری، ۳۲ هزار و ۲۱۶ تن مواد شیمیایی، ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات (جزء اصلی و ماده اولیه تولید روغن موتور)، یک هزار و ۱۰۰ تن عایق رطوبتی، دو هزار و ۶۷۸ تن روغن پایه، ۱۵۰ تن آرگون و چهار هزار و ۲۸۰ تن گوگرد معامله شد.

بازار فرعی بورس کالای ایران در هفته یاد شده، شاهد دادوستد۳۷۸ تن انواع کالا بود و علاوه براین تالار محصولات کشاورزی نیز در هفته یاد شده، دادوستد یک تن و ۶۳ کیلوگرم زعفران رشته ای را تجربه کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا