بیمه

رییس کل بیمه مرکزی: خسارت ها سال آینده آنلاین پرداخت می شود

بانک برتر به نقل از دیوان اقتصاد،  غلامرضا سلیمانی  با اشاره به عرضه این بیمه نامه در سال ١۴٠٠ افزود: طراحی این بیمه نامه توسط یکی از شرکت های بیمه در حال انجام است و منتظریم تا شاهد عرضه یک محصول پر بازده و سود آور در این عرصه باشیم.

رییس‌کل بیمه‌مرکزی در خصوص صدور مجوز فعالیت برای شرکت های جدید بیمه گفت: یکی از شاخص‌های افزایش ضریب‌نفوذ بیمه، حضور و فعالیت گسترده شرکت ها است.

سلیمانی افزود: برای مجوز دادن به شرکت های جدید بیمه به این موضوع توجه داریم که آیا طرحی که این شرکت به عنوان متقاضی ارائه می‌کند، قرار است که از ظرفیت موجود بیمه‌ای در کشور استفاده کند یا فضا و ظرفیت جدیدی را ایجاد کند. اگر طرح مقبولی نداشتند، قطعا مجوز نمی‌گیرند.

رییس کل بیمه مرکزی  عنوان کرد :بیمه مرکزی در سال ۹۹ الگوی صدور بیمه نامه آنلاین  و بیمه نامه الکترونیکی را کلید زد که خوشبختانه با همکاری شرکت های بیمه ای توانستیم این موضوع مهم  که سالها به صورت حضوری و فیزیکی انجام می شد را الکترونیکی کرده و از طریق سامانه، کدیکتا برای بیمه نامه شخص ثالث، انبارها و  آتش سوزی صادر کنیم.
وی  تصریح کرد: درسال ۱۴۰۰   طبق برنامه ریزی انجام شده  میخواهیم برای بیمه نامه درمان و عمر و زندگی نیز از طریق سامانه به صورت آنلاین کد یکتا صادر کنیم.
سلیمانی در رابطه با پرداخت خسارت به صورت آنلاین گفت:طبق بررسی هایی که انجام شده پرداخت خسارت به صورت آنلاین بسیار پیچیده است به همین منظور  کمیته ای با همکاری سندیکای بیمه گران ایران،تشکیل داده ایم که تا در سال ۱۴۰۰ به عنوان پرداخت یکپارچه  الکترونیکی  خسارت ها به صورت آنلاین پرداخت شود.

رییس کل بیمه مرکزی در مورد شرکت بیمه ایران تصریح کرد:مدیر عامل سابق بیمه ایران در بحث کاهش زیان انباشته و جبران کسری ذخایر بسیار موفق عمل کرده است و ضمن اینکه ۲۵۰۰ میلیارد تومان ذخیره لازم جهت کسری ذخایر منظور شد.

وی با اشاره به عملکرد بیمه مرکزی افزود:از ابتدای سال تاکنون ۶۶هزار میلیار تومان صدور بیمه نامه داشتیم  که  امیدواریم تا پایان سال به ۸۵ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.
به گفته وی ،صدور بیمه نامه عمر و پس انداز  در سال گذشته ۱۴.۷ درصد بود که در ۱۰ ماهه نخست سال ۹۹ به ۱۵.۲ رسیده است.
وی در مورد ارزیابی شرکت‌های که در کمیته نمره منفی میگیرند گفت:اسامی مدیران دارای نمره منفی را افشاء نمیکنیم ،تعداد شکایات از شرکت های بیمه را مجددا اعلام خواهیم کرد.

سلیمانی در موردصدور مجوز برای کارگزار ی های بر خط افزود:مراجعه ۱۰۰ شرکت برای دریافت مجوز به بیمه مرکزی که از این تعداد ۲۰ شرکت به دلیل نداشتن شرایط لازم رد شدند و از  ۸۰ شرکتی که باقی مانده تعدادی سامانه آی تی و نرم افزار هایشان مورد تایید قرار نگرفت و قرار است که اصلاح کنند و۱۴ شرکت مجوز تایید و در حال طی کردن شرایط هستند و از این تعداد برای ۵ شرکت مجوز کارگزاری بر خط صادر شد.

سلیمانی با اشاره به اینکه امسال در بخش بیمه شخص ثالث ۲۵هزارمیلیاردتومان بیمه نامه صادر کرده ایم، افزود: در سال آینده با فراهم کردن زیرساختهای لازم، جهت رفاه حال بیمه‌گزاران پرداخت خسارت الکترونیکی را خواهیم داشت.

پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به نیروی انتظامی

رییس کل بیمه مرکزی درباره همکاری با نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: کار بزرگی در حال انجام است؛ در سال جاری ۳۰۰ میلیارد تومان برای مجموعه نیروی انتظامی و راهداری در نظر گرفتیم و در سال اینده نیز ۴۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته ایم.

وی افزود: نیروی انتظامی براساس جدول زمان بندی شده این مبلغ را از شرکت های بیمه دریافت خواهد کرد و در ازای آن اقداماتی را در راستای کاهش تصادفات به اجرا خواهد گذاشت.

برخورد جدی با نرخ شکنی غیرفنی

رییس شورای عالی بیمه درباره نرخ شکنی استارتآپ‌های بیمه گفت: بیمه مرکزی با هرگونه نرخ شکنی غیرفنی و دامپینگ برخورد خواهد کرد اما برخی از استارتآپ‌ها به جای نرخ شکنی، از محل کارمزد خود تخفیف می دهند که این موضوع به نفع بیمه گذار است.

وی در عین حال افزود: بیمه مرکزی با هرگونه نرخ شکنی غیرفنی نه تنها در استارتآپ ها بلکه در بین شرکت ها نیز برخورد خواهد کرد و اجازه نمی دهیم که از نرخ تعیین شده توسط قانون، رقمی کمتر دریافت شود.

پیشنهاد حق بیمه ۲۰ هزار تومانی برای صندوق خسارت طبیعی

رییس کل بیمه مرکزی درباره فعالیت صندوق حوادث طبیعی از سال آینده نیز گفت: پیشنهاد ما دریافت حق بیمه ۲۰ هزار تومانی برای هر واحد مسکونی در این رابطه بوده که ۱۰ هزار تومان آن از مالکان واحدها از طریق قبوض و ۱۰ هزار تومان دیگر به صورت یارانه ای توسط دولت پرداخت می شود.

سلیمانی ادامه داد: پیشنهاد ما برای این مبلغ به دولت رفته و امیدوار هستیم که در اصلاحیه لایحه بودجه که در حال بررسی در دولت است، گنجانده شود.

وی سقف خسارت پرداختی برای هر واحد مسکونی با پرداخت این حق بیمه را ۸۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: نرخ تعیین شده برای حق بیمه صندوق حوادث طبیعی نرخ پایینی است و در صورتی که مالکان واحدها بخواهند خسارت بیشتری دریافت کنند، می توانند از شرکت های بیمه، بیمه نامه های مربوط را خریداری کنند.

رییس شورای عالی بیمه درباره اصلاحیه در خصوص خودروی متعارف و غیرمتعارف نیز گفت: لایحه ای را درباره اصلاح ماده ۸ قانون بیمه شخص ثالث برای تهیه کردیم که بیش از ۵ جلسه در کمیسیون اقتصادی مجلس درباره آن بحث و بررسی شده است.

وی افزود: پیشنهاد ما این بوده که بحث خودروی متعارف و غیرمتعارف از این قانون حذف شود و تا سقف ۱۱ میلیون تومان خسارت در سال ۹۹ به تمامی خودروها پرداخت شود.

سلیمانی گفت: امیدوار هستیم که بعد از تصویب این موضوع در کمیسیون، این موضوع در صحن نیز تصویب شود و دیگر شاهد تفکیک خودروها به خودروی متعارف و غیرمتعارف نباشیم.

در پایان این نشست نیز از کتاب دوربرگردان و سایت جدید بیمه مرکزی و همچنین سامانه آمار صنعت بیمه رونمایی شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا