مهم ترین اخبار

با افتتاح ١٧طرح تاپایان سال جهش تولید؛صنعت پتروشیمی امسال طلایی شد

بانک برتر، چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ایران پلاست با مشارکت ۲۰۰ شرکت در فضای ۲۳ هزار متر مربع برگزار شد ، ۲۵۰ بازرگان از ۱۱ کشور دنیا در این نمایشگاه حضور داشتند ، که یکی از نکات حائز اهمیت این نمایشگاه نسبت به سال های گذشته حضور هیئت‌های تجاری از ۱۱ کشور دنیا بود و در همین راستا با آقای مهندس ایوب بنوی مدیر کل روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشمی به گفت و گو نشستیم که ماحصل آن به شرح ذیل می باشد .

لزوم ایجاد نمایشگاه ایران پلاست چیست و دستاوردهای این نمایشگاه چه چیزهایی می باشد؟
تا سال گذشته نمایشگاه ایران پلاست ۱۳ دوره برگزار شده بود هدف از ایجاد این نمایشگاه توسعه روابط تجاری بین شرکت های داخلی و بازرگانان و خریداران کالا های پلیمری و مواد پلاستیکی و تجاری که در این حوزه فعالیت دارند. ما نمایشگاه را با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزار کردیم و با توجه به اینکه نمایشگاه امسال یکی از نمایشگاه تخصصی بود و بازدیدکنندگان ما بازدیدکنندگان تخصصی بودند توانستیم خیلی خوب مسائل و موارد بهداشتی مربوط به کرونا را رعایت کنیم و این نمایشگاه را تا به الان پیش ببریم.
نمایشگاه هر ساله در فصل پاییز برگزار می‌شود اما به دلیل شیوع بیماری کرونا در برگزاری مراسم شک داشتیم ولی به دلیل پیگیریها و مکاتبات فرآوان از سوی صنعتگران فعال در این حوزه و مشارکت کنندگانی که سال های گذشته حضور داشتند تصمیم بر این شد که این نمایشگاه را امسال برگزار کنیم به جهت اینکه هم برای عرضه محصولات جدید تخصصی فرصت خوبیست برای حضور بازرگانان خارجی در این نمایشگاه تا با آخرین دستاوردها و آخرین تکنولوژی ها در حوزه ماشین آلات و محصولات تخصصی مربوط به صنایع پلیمری و صنعت پلیمر ایران آشنا شوند. ما در ابتدا تابع قوانین و مقرراتی هستیم که از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا تعیین شده است ، به همین خاطر ما در فصل پاییز به دلیل موج سوم ویروس کرونا نتوانستیم نمایشگاه را برگزار کنیم و آن را به دی ماه موکول کردیم متاسفانه در دی ماه هم شیوع این بیماری همچنان ادامه داشت به همین دلیل آن را به بهمن ماه انتقال دادیم.

ما با توجه به اینکه فرصت کمی برای
ثبت نام نهایی مشارکت کنندگان
داشتیم توانستیم نمایشگاه امسال را با
تعداد ۲۰۰ شرکت در فضای ۲۳ هزار
متر مربع برگزار کنیم. ۲۵۰ بازرگان از
۱۱ کشور دنیا در این نمایشگاه حضور
دارند، که یکی از نکات قابل توجه
وحائز اهمیت ما در نمایشگاههای
سال گذشته حضور هیئت‌های تجاری
از ۱۱ کشور دنیا در دوره چهاردهم
نمایشگاه می باشد. امسال افتتاح بسیار
باشکوهی برگزار شد که انعکاس بسیار
خوبی داشت. بنده از چندین غرفه بازدید
کردم و با آنها مذاکره‌ای داشتم آنها می
گفتند که با شرکت های تجاری وارد
معامله شده اند و قرار است قراردادهایی
را با این شرکتها نهایی کنند. با توجه به
تحریمات ظالمانه ای که به ما اعمال شده
است ما توانستیم این نمایشگاه را برگزار
کنیم درواقع این نمایشگاه فرصت بسیار
خوبی برای فروش محصولات و ماشین
آلات ایرانی به کشورهای همسایه می باشد.

دیگر نکات حائز اهمیت ما این بود که ما امسال توانستیم نمایشگاه را علاوه بر اینکه به شکل حضوری برگزار کنیم نمایشگاه مجازی را نیز برقرار کردیم.
بخش عمده‌ای از شرکت‌ها در این نمایشگاه به شکل حضوری شرکت دارند و تعدادی از شرکت‌ها که عمدتاً نیز در شهرستان هستند نتوانستند در این نمایشگاه
حضور داشته باشند و در نمایشگاه مجازی ما حضور دارند که به مدت ۱۵ روز برقرار است. این اولین نمایشگاه مجازی است که به شکل کاملا مدرن و در حد استاندارد های اروپایی در حال برگزاری است.
امیدواریم که هم مشارکت‌کنندگان و هم بازدید کنندگانی که در این نمایشگاه حضور دارند از این مجموعه و نمایشگاه رضایتمندی داشته باشند و نمایشگاهی در خور شأن مجموعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی باشد. هدف از ایجاد این نمایشگاه همان شعار کسب و کار جهانی می‌باشد.
ما در واقع در پی آنیم که بتوانیم شرایط و تسهیلاتی برای مراودات تجاری بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان داخلی و خارجی برقرار کنیم ،هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه آخرین دستاوردها و تکنولوژی های روز در صنعت پتروشیمی در بخش مواد اولیه و تجهیزات میباشد. شرکت های دانش بنیان که در صنایع پلیمری فعال هستند امسال حضور چشمگیری در این نمایشگاه داشتند.ما تسهیلات خیلی خوبی در اختیار این شرکت های دانش بنیان قرار دادیم و هیچ هزینه ای در ارتباط با اجاره زمین و غرفه سازی از این مجموعه ها دریافت نکردیم.
ما برای رسانه ها و مجموعه رسانه هایی که با ما در ارتباط هستند برای انعکاس اخبار مربوط به این نمایشگاه غرفه هایی را در اختیار آنها قرار دادیم .
طرح های آتی شما در ارتباط با صنعت پتروشیمی چیست؟
همانطور که آقای مهندس محمدی معاون محترم وزیر نفت فرمودند :امسال سال طلایی صنعت پتروشیمی است به این جهت که ما ۱۷ طرح پتروشیمی را تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهیم رساند، که تعدادی به بهره برداری رسیده و تا پایان امسال و اوایل سال آینده به شکل کامل به بهره برداری خواهد رسید.
تا پایان سال ۱۴۰۴ که پایان طرح های جهش دوم می باشد ما ۲۷ طرح را برای افتتاح داریم .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا