مهم ترین اخبار

وسکاره را ستاره گردشگری شرق تهران می کنیم

عارف واحد ناوان
کلان شهر تهران در اطراف خود روستا فراوان دارد و من به دفعات به بیشتر این روستاها رفته ام اما در دو روز پایانی هفته گذشته فرصتی فراهم شد تا برای چندمین بار به روستای وسکاره بروم و پیاده این روستا را قدم بزنم. وسکاره روستایی در شرق تهران از توابع شهرستان رودهن است.
در طول بیش از بیست سال کار خبری و رسانه ای هرگز قصاص قبل از جرم نکرده ام بلکه اساس کار را بر این گذاشته ام که با کسانی که ایده های بلندپروازانه و جسورانه دارند همکاری رسانه ای داشته باشم. شورای ششم در این روستا بسان تمام نقاط ایران کمتر از یک هفته است که آغاز به کار کرده است.
منتخبان ملت در شهرها و روستاها تازه واردان پرانرژی هستند با این حال آنگونه که از شواهد و قرائن پیدا است بر صندلی شورای سه نفره وسکاره گروهی پا به سن گذاشته با ایده های نو نشسته است.
جمعه گذشته که در وسکاره بودم مردی نشسته بر آشیانه عقاب را دیدم که بر دهکده کوچک اما سر سبز و زیبای « وسکاره » می نگرد.آن مرد « محمود وسکاره طهرانی » نام دارد او در ششمین دور انتخابات شوراهای شهر و روستا از زادگاه اش نامزد شد وبا اقبال بلند هم ولایتی های خود روبرو شد.
محمود طهرانی حالا رییس شورا است نشسته بر ویلای خود بر بام وسکاره به آینده روشن این دهکده کوچک می اندیشد. او رویاهای بلند پروازانه ای دارد رویاهایی که برای جامه عمل پوشاندن به آن چهار سال زمان مفید و کافی دارد تا از وسکاره ستاره ای در شرق تهران بسازد.
خود او می گوید نقطه قوت کار من دو تن دیگر از منتخابان مردم است ما سه نفر در بالاترین سطح با هم هماهنگ هستیم طوری که یکی از مقامات رودهن در ملاقاتی که با ما داشت از این همه همدلی و صمیمیت ابراز شگفتی و البته خوشحالی کرد.
در میان گشت و گذاری که در وسکاره داشتم با رییس شورا هم گپ و گفت خودمانی داشتم.
از او به زبان ساده پرسیدم برنامه های شما برای آینده این دهکده کوچک چیست؟
محمود طهرانی نخست به قدمت سه هزار و پانصد ساله وسکاره اشاره کرد و اینکه نام این روستا تا ۱۲۰ سال پیش «سه قاره »بود چون پیوند دهند سه قلعه باستانی در فاصله کمی از هم است که یکی از قلعه ها در همین روستا واقع است.
سپس نام این روستا به «اسکاره» تغییر یافت و در نهایت وسکاره شد.
رییس شورای وسکاره در ادامه با بر شمردن جاذبه های این روستا گفت : در وهله نخست ما دو هدف داریم یکی اینکه ورودی خیابان منتهی به روستا را ساماندهی کنیم چون در حال حاضر ورودی روستا از خیابان اصلی شیب تند و پیچ خطرناکی دارد باید با یک مهندس متخصص مشورت کنیم شاید در ، ورودی روستا یک میدان درست کنیم و یا شاید با ایجاد یک سرعت گیر در دوسوی خیابان اصلی وضعیت را سر و سامان بدهیم.
اما مهمترین بخش از سخنان محمود وسکاره طهرانی اینجاست که او با همکارانش خیز بلندی برداشته اند تا روستای وسکاره را تبدیل به نگین گردشگری در شرق تهران بکنند و پای توریست های زیادی را به منطقه بکشند.
محمود طهرانی در شرح افکار جسورانه اش می گوید که از کنار جاده اصلی پلی معلق و متحرک به قلعه باستانی می سازیم تا گردشگران هم به آسانی به قلعه دسترسی داشته باشند و آثار بجا مانده از نیاکان ما را ببینند و هم روستای وسکاره را از بالای پل و قلعه تماشا کنند و از آب و هوای دلپذیر روستا بهره ببرند.
رییس روستای وسکاره با بیان اینکه در روستای ما هم بسان همه جای دنیا کسانی هستند که بضاعت مالی اندکی دارند ، گفت: در آمد حاصل از این پروژه بزرگ گردشگردی را برای افراد نیازمند و آبادانی روستا خرج خواهیم کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا