اقتصادی

سرویس احراز نشانی افراد حقیقی و حقوقی چیست ؟

بانک برتر، عموماً آن دسته از شرکتها و سازمان هایی که درستی نشانی مشتریان یا مخاطبان برایشان اهمیت زیادی دارد، از مخاطبین خود تأییدیه احراز نشانی را مطالبه می کنند. شرکت ملی پست بر اساس درخواست سازمان‌ها و شرکتها با توجه به فرایندهای کاری و اجرایی سرویس اعتبارسنجی نشانی افراد حقیقی وحقوقی را طراحی کرده است.
به گزارش روزنامه راه مردم کاوه دولتی در گفتگو با روزنامه راه مردم از سرویس اعتبارسنجی نشانی می گوید که شرح آن در زیر آمده است.
مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور می گوید سرویس احراز نشانی، خدمتی است برای احراز یا عدم احراز حضور اشخاص حقیقی یا حقوقی در مکانی که به پست اعلام نموده‌اند.
کاوه دولتی در خصوص درخواست این خدمت گفت : پس از ثبت درخواست الکترونیکی در پرتال خدمات الکترونیک gnaf و پرداخت هزینه توسط درخواست کننده، کدشانسه اختصاصی (توکن عددی) به صورت پیامک برای مشتری ارسال می شود.
وی ادامه داد همچنین اطلاعات مکانی که شخص به همراه اطلاعات هویتی خود ثبت نموده است برای موزع مربوطه ارسال و موزع مطابق با دستورالعمل ابلاغ شده، در مدت زمان تعیین شده (یک روز کاری در شهرها) به مکان مذکور مراجعه و در آن مکان با دیدن و مطابقت مدارک هویتی (به‌طور مثال برای اشحاص حقیقی، رؤیت کارت ملی توسط نامه رسان الزامی است) و اخذ کد شناسه (پیامک شده برای مشتری) جهت ثبت در اپلیکیشن همراه نامه رسان، حضور شخص را تأیید می‌نماید.
مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور خاطر نشان کرد: تمامی فرایندهای مربوط به احراز نشانی، الکترونیکی بوده و مستند فیزیکی ارائه و یا اخذ نمی گردد و تنها لازم است موزع برای احراز حضور افراد در مکان اعلام‌شده، به آنجا مراجعه نماید.
وی افزود: عموماً آن دسته از شرکتها و سازمان هایی که درستی نشانی مشتریان یا مخاطبان برایشان اهمیت زیادی دارد، از مخاطبین خود تأییدیه احراز نشانی را مطالبه می کنند، این سرویس بر اساس درخواست سازمان‌ها و شرکتها با توجه به فرآیندهای کاری و اجرایی آنها طراحی گردیده است.
دولتی ادامه داد: شرکت یا سازمان به مشتریان خود برای صحت‌سنجی محل اقامت آنها اعلام می نماید که برای ثبت درخواست خود به سامانه gnaf.post.r مراجعه نمایند.
وی عنوان کرد: برای ارسال اطلاعات ثبت‌شده در سیستم (احراز یا عدم احراز حضور فرد در مکان اعلام‌شده) به سازمان‌ها یا شرکت‌های متقاضی، لازم است وب‌سرویس برخط استعلام نیز در اختیار آن سازمان یا شرکت (برای دستگاه‌های اجرایی در قالب تفاهم‌نامه و برای شرکت‌های بخش خصوصی در قالب قرارداد) قرار داده ‌شود و سازمان یا شرکت مذکور می‌تواند از طریق وب‌سرویس، با ارسال کد ملی اشخاص حقیقی و یا شناسه ملی اشخاص حقوقی نسبت به احراز حضور ایشان در مکان ادعاشده از شرکت ملی پست استعلام بگیرند.
به‌طور مثال بانک‌ها یا مؤسسات اعتباری برای اطمینان از درستی نشانی فردی که متقاضی دریافت دسته‌چک یا تسهیلات اعتباری هستند و یا وزارت آموزش‌ و پرورش برای تأیید محل اقامت دانش‌آموزان به‌منظور ثبت‌نام ایشان در مدارس محدوده محل زندگی خود و بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های دیگر با فرآیندهای مشابه می‌توانند از این خدمت استفاده نمایند.

سرویس احراز نشانی الکترونیکی، خدمتی است برای تایید یا عدم تایید حضور اشخاص حقیقی یا حقوقی در نشانی هایی که این افراد به سازمان ها و کسب و کارهای نیازمند به آن، اعلام می نمایند.
مجدد تاکید می شود؛ کلیه فرآیندهای مربوط به احراز نشانی الکترونیکی بوده و مستند فیزیکی ارائه و یا اخذ نمی گردد و بر این اساس پس از ثبت درخواست مشتری در سامانه اختصاصی این خدمت، موزعین پستی ظرف مدت ۱ روز کاری ضمن مراجعه به نشانی کدپستی مشتری و با مشاهده و مطابقت مدارک هویتی و اخذ کد شناسه (پیامک شده برای موبایل مشتری)، حضور شخص را احراز و بصورت برخط، نشانی و مختصات جغرافیایی (Location) با استعلام کدملی به سازمان متقاضی سرویس پاسخ داده می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا