بانکسیاسی

بانک کشاورزی و ماجرای وراث مالباخته!!

 

بانک برتر: آیا مسوولان بانک کشاورزی صدای وراث مال باخته را خواهند شنید؟!
ماجرا از این قرار است که سالها قبل آقای زلفعی پروانه که اکنون متوفی شده است ۱۲۰۰۰ متر از حدود ۳۳۰۰۰ متر اراضی کشاورزی خود را در قبال دریافت تسهیلات جهت توسعه دامداری در رهن بانک کشاورزی استان اردبیل شعبه رضی می‌برد و سپس صاحب زمین مرحوم پروانه به رحمت الهی می شتابد و پس از آن دردسر وراث تازه شروع می شود!! و بانک کشاورزی شعبه رضی در سال ۱۳۹۴ بدون اعلام روز مزایده به وراث کل ۳۳ هزار متر زمین را به مزایده برده و به مبلغ ۱۶۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رساند ؛یعنی به جای ۱۲۰۰۰ متر کل ۳۳۰۰۰ متر را می فروشند.
این در حالیست که این ملک دارای تجهیزات متعددی از جمله استخر پرورش ماهی؛ پمپ آب؛ برق فشار قوی؛ چاه عمیق مجوزدار و غیره را نیز که در تملکش نبوده می‌فروشند.
ضمن اینکه یکی دیگر از وراث طبق حکم دادگاه در زمان مزایده صغیر بوده و حکم رشد دارد.
با این حال در روند مزایده و واگذاری علاوه بر بی توجهی به صغیر بودن یکی از وراث؛ کل اموال به فروش رسیده است لذا بانکی که باید حافظ منافع تولیدکنندگان و تسهیلات گیرندگان باشد چگونه عمداً یا سهوا حقوق و ریه را تضییع نموده است.
هرچند که وراث طی این سال‌ها و قبل از اینکه مزایده فروش برگزار شود طی نامه‌های متعددی از مراجع ذیصلاح و بالاتر از جمله اداره رسیدگی به شکایت بانک مرکزی مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد بانک کشاورزی و دهها نامه دیگر در خصوص تعیین تکلیف پرونده بدهی مرحوم پروانه بابت فقط ۱۲۰۰۰ متر را ابتیاع پدر اختیار بانک کشاورزی استان اردبیل و شعبه رضی قرار داده اند که متاسفانه به آنها توجهی نشده و به دلایل نامعلومی مبهم و بی‌پاسخ مانده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا